printlogo


رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان
سرانه توزیع پرستار در لرستان نامتوازن است

خرم آباد- سبحان حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- دکتر بهرام دلفان با بیان اینکه طی چند سال گذشته ۱۲۲ طرح بهداشتی درمانی در این استان با مساحت ۵۵ هزار مترمربع تکمیل و بهره برداری شده است اظهار داشت: هم اکنون ۳۰ طرح عمرانی بهداشتی درمانی در سطح استان در حال احداث است که از این مجموع سه طرح بیمارستانی با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال تکمیل هستند.
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی بیمارستان نیایش خرم آباد از ۲۵ درصد به بیش از ۶۵ درصد رسیده است افزود: تلاش می شود این طرح در اسرع وقت تکمیل و بهره برداری شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تامین بخش قابل توجهی از تجهیزات درمانی در سطح مراکز درمانی استان ادامه داد: علاوه بر تجهیزات درمانی که در چند سال اخیر برای مراکز درمانی استان تامین شد طی ماه های اخیر دستگاه رادیوتراپی فاز ۲ خرم آباد و رادیوتراپی فاز ۱ بروجرد تهیه و در حال راه اندازی است.
دلفان با اشاره به عدم توازن نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: در این راستا ساماندهی نیروی انسانی با جدیت پیگیری و از طرفی پرداخت بدهی های سراسری و مطالبات نیز دنبال و تا حدودی در حال برطرف شدن است.
وی با بیان اینکه اکنون ۱۴ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشغول خدمت رسانی هستند افزود: این نیروها در حال خدمت رسانی به یک و میلیون ۸۵۰ هزار نفر جمعیت لرستان بصورت پراکنده هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه سرانه توزیع پرستار در سطح استان نامتوازن است اظهار داشت: سالیان قبل به دلیل رعایت نشدن ضوابط مشکل توزیع نامتوازن کادر درمان در استان ایجاد شد که با برنامه ریزی های انجام شده تلاش شده است تا حدودی نیروی انسانی در استان ساماندهی شود.
دلفان با اشاره به هزینه های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گفت: تمام این هزینه ها باید از درآمد بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی پرداخت شود که با تعرفه های دولتی تامین می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر درآمدهای دانشگاه امکان پوشش مخارج و هزینه ها را ندارد افزود: این در حالی است که ۹۰ درصد درآمد دانشگاه علوم پزشکی از طریق بیمه ها تامین می شود که پرداخت های بیمه ها نیز با تاخیر بسیار همراه است.
وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بخشی از مطالبات کادر درمان به زودی پرداخت و از طرفی نیز با پیگیری های انجام شده بخشی از بدهی های بیمه ها به زودی تسویه خواهد شد.