printlogo


زیاده عرضی نیست...

عباس مدحجی
وجود تنها روزنامه ی تخصصی امور دریایی با نگاه اقتصادی در کشور و ادامه فعالیت آن‌هم در شرایطی که کار تخصصی و چاپ و توزیع روزهای سختی را می‌گذراند را باید هم جدی و هم به فال نیک گرفت. تنوع موضوعات مطروحه در اقتصادسرآمد و نگاه تخصصی از شقوق مختلف دریایی در این مجموعه در عین حال تلاش برای بروزآوری مطالب و نظم در انتشار هم نکته‌ی مهمی ست که باید بدان دقیق شد. 
نیک می‌دانیم که رسانه‌های تخصصی بدلیل داشتن مخاطب خاص و سختی تولید مطلب کیفی در مضیقه هستند و همین امر خیلی از رسانه‌ها را به سمت عامه پسند و غیر تخصصی شدن سوق داده است، 
لذا پایداری متعهدانه در این شرایط امتیاز ویژه ای است که باید به این روزنامه اختصاص داد. می‌طلبد که نگاه مسئولان رسانه کشور به چنین محتواهای تولیدی یونیک و هدفمند، ویژه تر باشد و برای توسعه رسانه‌های تخصص محور برنامه بلند مدت چیده شود. حلقه‌ی مفقوده ی مسیر رسانه ای امروز، عدم ارتباط تنگاتنگ متخصصین با رسانه‌هاست که این امر در روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد به خوبی تامین شده است و می‌تواند الگویی برای دیگر رسانه‌های متخصص باشد. 
زیاده عرضی نیست جز لزوم حمایت از رسانه‌های علمی در برابر رشد قارچ گونه زردها و تلاش براس تزریق علم و تخصص واقعی به‌جای دستکاری ذهنی با اطلاعات غلط و بعضا خطرناک.