printlogo


معاون استاندار بوشهر
 آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در بوشهر

بوشهر- سهیلا کرمپورنیا خبرنگار اقتصادسرآمد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا ۲ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان به استان بوشهر تخصیص یافته است.
 به گزارش اقتصادسرآمد،علی باستین در جمع خبرنگاران با اشاره به فراهم شدن پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کم بهره در استان بوشهر اظهار داشت: از اول شهریورماه سامانه تسهیلات اشتغال‌زایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی (tek.ir) برای ثبت‌نام متقاضیان گشایش یافته است.
معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتبارات کم بهره قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است گفت: در این راستا 2 هزار و 432 میلیارد تومان به استان بوشهر تخصیص یافت.
رئیس کارگروه استانی تسهیلات تبصره 2 استان بوشهر بیان کرد: این اعتبار در اختیار 16 نهاد حمایتی و دستگاه اجرایی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، امور عشایر، سازمان زندان‌ها، بسیج سازندگی، معاونت امور روستایی، قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، بنیاد برکت، علوی، کرامت آستان قدس رضوی، جهاد دانشگاهی، سازمان فنی و حرفه‌ای، بنیاد سپهر تبلیغ نوین ، انجمن حامیان فرهنگ و قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی و صندوق نوآوری قرار دارد تا افراد واجدالشرایط را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کنند. وی با بیان اینکه این تسهیلات در قالب جزء 3 و 4 بند «ب» تبصره 2 قانون بودجه سال جاری و با نرخ سود 4 درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد گفت: امکان پرداخت یک‌هزار و 142 میلیارد تومان تسهیلات در قالب جزء 4 و یک‌هزار و 290 میلیارد تومان در قالب جزء 3 و مجموعا 2 هزار و 432 میلیارد تومان در استان بوشهر وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: هدف از پرداخت این تسهیلات ایجاد یا تثبیت اشتغال می‌باشد که با توجه رسته‌های شغلی از مبلغ 150 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان برای هر فرد متغیر است.
باستین اضافه کرد: برای طرح‌هایی که به‌صورت کارفرمایی هستند افراد واجد شرایط در ازای ایجاد هر یک شغل مبلغ 150 میلیون تومان تا سقف 4 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.