printlogo


استاندارمازندران : 
ساماندهی سواحل مازندران نیازمند طرح جامع است


استاندار مازندران با اشاره به وجود منابع خدادادی از جمله جنگل و دریا بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در مازندران به ویژه ساحل و دریا به منظور ایجاد سرمایه‌گذاری در این استان تاکید کرد و گفت: ساماندهی سواحل مازندران نیازمند تهیه و تدوین یک طرح جامع و اصولی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، یوسف نوری در جلسه با شهرداران شهرهای ساحلی مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در مازندران به ویژه دریا و ساحل، اظهار کرد: در ارتباط با ساماندهی سواحل مازندران اقدامات مناسبی صورت گرفت، اما با توجه به طول نوار ساحلی، کارهای بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: در همه کشورهای گردشگرپذیر دنیا که از نوار ساحلی برخوردار هستند برای افزایش جذب گردشگران خارجی، امکانات و تاسیسات زیادی در نوار ساحلی ایجاد می‌شود. این در حالی است که در کشورمان سواحل توسط برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب تصرف می‌شود که این پذیرفتنی نیست.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود: در اجرای طرح‌های سرمایه‌ای در نوار ساحلی، رعایت حریم ۶۰ متری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
نوری لازمه دستیابی به توسعه همه‌جانبه را تقویت زیرساخت‌های موجود و اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی در استان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح‌های شاخص و مهم از جمله اولویت‌های مهمی در دستیابی به توسعه پایدار است که این مهم باید مورد توجه بیش از پیش شهرداران استان قرار گیرد.
استاندار مازندران با بیان این‌که شهرداری‌ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های استان دارند، گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، زمینه جلب و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم شود.
وی لازمه دستیابی به توسعه پایدار و متوازن را اجرای طرح‌های بزرگ سرمایه‌ای در این استان عنوان کرد و افزود: تمام شهرهای این استان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران برخوردار است.مقام ارشد اجرایی استان تصریح کرد: طرح‌های بزرگ سرمایه‌ای باید به افرادی واگذار شود که علاوه بر اهلیت داشتن، از توان مالی کافی نیز برخوردار باشند تا طرح‌ها در موعد مقرر تکمیل و بهره‌برداری شوند.