printlogo


مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات:
صید کیلکاماهیان دریای خزر به ۳ هزار  و ۲۸۸ تن رسید

بر اساس آخرین آمار ارائه شده، میزان صید کیلکاماهیان دریای خزر توسط ۷۱ فروند شناور کیلکاگیر به ۳ هزار و ۲۸۸ تن رسید.
به گزارش اقتصادسرآمد، رضا عباسپور نادری با اشاره به اینکه صید کیلکا ماهیان دریای خزر از ابتدای تیر ماه امسال آغاز شده است، گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده، میزان صید کیلکا ماهیان دریای خزر به ۳ هزار و ۲۸۸ تن رسید.
وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته میزان صید ۳ هزار و ۵۴۵ تن کیلکا ماهی به ثبت رسیده بود، اظهار کرد: صید امسال تا کنون حاکی از کاهش ۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۳ فروند شناور کیلکاگیر در آب‌های استان‌های مازندران و گیلان به صید کیلکا اشتغال داشتند، بیان کرد: امسال با حذف دو فروند شناور از چرخه صیادی کیلکا، تعداد شناورهای فعال به ۷۱ فروند کاهش یافت.
مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، سرانه صید هر شناور را امسال ۴۶ تن اعلام و تصریح کرد: سال گذشته این سرانه ۴۹ تن برای هر شناور بود که در نتیجه امسال با کاهش حدود ۵ درصدی همراه هستیم.
وی با اشاره به اینکه مجموع شب‌های دریاروی امسال در مقایسه با سال گذشته با رشد ۵ درصدی همراه بوده است، گفت: امسال دو هزار و ۲۵۹ شب دریاروی داشته‌ایم در حالی‌که سال گذشته در همین مدت دو هزار و ۱۳۹ شب دریاروی به ثبت رسیده بود.عباسپور نادری با اشاره به اینکه امسال ۴۲ فروند شناور کیلکاگیر به صید این گونه ماهی در آب‌های استان مازندران اشتغال دارند، عنوان کرد: از مجموع صید اعلام شده هزار و ۸۷۴ تن به صیادان این استان تعلق دارد که با رشد ۳ درصدی نسبت به سال ماقبل آن همراه است.