printlogo


«رهاسازی فاضلاب» علت مرگ ماهیان  رودخانه درویش آباد مازندران


رئیس اداره محیط زیست محمودآباد رهاسازی فاضلاب بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی را دلیل احتمالی و عامل مرگ و میر بچه ماهیان در رودخانه درویش آباد این شهرستان اعلام کرد.با توجه به گزارش مردمی و ناجیان غریق همراه با پایش زیستِ طبیعی اداره محیط زیست در خصوص تلفات ماهی در رودخانه زنگی‌رود- خط ساحلی روستای درویش‌آباد، موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد قرار گرفت.بلافاصله بعد از اعلام خبر، کارشناسان در محل حضور یافته و نسبت به بررسی موضوع و شناسایی منبع آلودگی اقدام کردند.
به گزارش اقتصادسرآمد، قهرمان اظهار داشت: با دستور فرماندار و رئیس بخش قضائی سرخ‌رود و با حضور عوامل نیروی انتظامی، کارشناسان محیط زیست، شیلات، دامپزشکی و یگان حفاظت منابع آبزیان موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی به عمل آمده تخلف زیست محیطی مشاهده، تنظیم و جهت پیگیری قضائی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.
رئیس اداره محیط زیست محمودآباد در خصوص علت تلفات ماهی در رودخانه زنگی‌رود، تصریح کرد: علت تلفات در این رودخانه که مسبوق به سابقه نیز است، رهاسازی فاضلاب بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و ورود ماده شیمیایی بیش از حد مجاز اعلام شده است.
اسماعیلی گفت: این موضوع با نمونه‌برداری از آب رودخانه و آزمایشات از ماهی‌های تلف شده، در دست بررسی بوده چراکه به همت مسئولین شهرستان بیش از ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه ریخته شد.
وی افزود: این اقدام جهت کمک به غنای دریای خزر رهاسازی شده و اینگونه اتفاقات در جهت به ثمر نشستن تلاش‌های صورت گرفته، نگران کننده است و خوشبختانه امسال به همت فرماندار و مسئولین این گونه اقدامات موجب موجب ادامه روند حیات در بستر محیط زیست و رودخانه‌ها می‌شود.