رئیس دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع):
توسعه زیرساختهای بینالمللی از اولویتهای راهبردی دانشگاه امام رضا است
مشهد- فاطمه صبوری خبرنگار اقتصادسرآمد- رئیس دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع) توسعه زیرساختهای بینالمللی رایکی ازمهمترین اولویتهای راهبردی این دانشگاه برشمردوگفت: بینالمللیسازی دانشگاه فقط به جذب دانشجوی خارجی، محدودنمیشود.دکترمرتضی رجوعی درجلسه شورای مدیران دانشگاه که درآستانه شروع سال تحصیلی جدید ۱۴۰۴-۱۴۰۳ وباحضورمعاونین ومدیران اجرایی دانشگاه درسالن جلسات شهیدچمران دانشگاه برگزارشد،به تشریح اولویتهای راهبردی دانشگاه درسال جاری وتبیین الگوی برنامه سهساله دوم آستان قدس رضوی در بازه زمانی ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۶ پرداخت. وی با اشاره به برنامه تحولی سه سال اول آستان قدس رضوی تاپایان سال جاری،گفت:آستان قدس رضوی درچشمانداز۱۰ساله خوداز۱۴۰۱تا ۱۴۱۰،سه برنامه میانمدت سهساله رابرای تحقق این چشماندازتدوین نموده است که تاپایان سال۱۴۰۳برنامه سه سال اول به اتمام خواهدرسید.
رجوعی افزود:برنامه سهساله دوم ازابتدای سال۱۴۰۴درکلیه جغرافیای آستان قدس رضوی جاری وساری خواهدشدونیازاست مدیران بخشهای مختلف دانشگاه درتدوین وطراحی برنامههاوفعالیتهاتوجه ویژه به این شاخصهاوراهبردهاداشته باشند،زیراسنجش عملکردی سازمانی دانشگاه درآستان قدس رضوی،بهبود شاخصهای ماست.وی توسعه زیرساختهای بینالمللی رایکی ازمهمترین اولویتهای راهبردی دانشگاه بینالمللی امام رضا(ع)برشمردوتوضیح داد:بینالمللیسازی دانشگاه فقط به جذب دانشجوی خارجی محدود نمیشود،بلکه درمسیربینالمللیسازی دانشگاه، بایدتوسعه زیرساختها نیزموردتوجه جدی قرارگیرد.وی خطاب به مدیران تمامی واحدهای دانشگاه تأکیدکرد:رویکرد بینالمللیسازی دانشگاه بهعنوان یک جهتگیری استراتژیک اساسی،بایدبهتمامی حوزهها وبخشها تسری داده شودوبرنامههایی مدون و جامعی دراینخصوص تعریف و اجرایی شود رجوعی همچنین افزایش مراودات و تبادلات علمی، ارائه خدمات مطلوب آموزشی با رویکرد بینالمللی، ارائه مزایای رقابتی دانشگاه در بینالمللیسازی، افزایش همکاریهای بینالمللی پژوهشی و ارتقای مهارتهای سواد پژوهشی در حوزه بینالملل، ارتقای وبسایت بینالملل دانشگاه و آموزش تکنیکهای بینالمللیسازی دانشگاه به کلیه همکاران را برخی از اقدامات مؤثر برای بینالمللیسازی دانشگاه برشمرد. وی در ادامه سخنانش تدوین برنامه مدون فرهنگی ویژه اساتید را یکی از راهبردهای اساسی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اساتید، خط مقدم ارتباط با دانشجو و دانشگاهیان قرار دارند و نیاز است مدل تربیتی ویژه برای کلیه اساتید طراحی گردد.