printlogo


سازمان منطقه آزاد قشم برگزار کرد:
ساخت مجسمه های شنی قشموندان  در سایت گردشگری جزیره ناز 

قشموندان، گردشگران داخلی و خارجی و علاقه مندان به هنرهای تجسمی  به مناسبت هفته گردشگری به جشنواره ساخت مجسمه های شنی در ساحل زیبای سایت گردشگری جزیره ناز سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس دعوت شدند.
به گزارش اقتصادسرآمد،  ابراهیم رستم گورانی با اعلام این به ایرنا مطلب افزود: این جشنواره برای نخستین بار با شعار «گردشگری و صلح» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم به این وسعت برگزار می شود که اتفاق بسیار مبارکی است.
ابراهیم رستم گورانی ادامه داد: در برگزاری این جشنواره هیات انتخاب با توجه به موضوع جشنواره که گردشگری و صلح است آثاری را که از لحاظ موضوع محتوا و تکنیک بتوانند در سایت گردشگری جزایر ناز اجرا کنند را انتخاب می کنند که به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا شد.
وی گفت: ارتقای سطح کیفی فرهنگ بصری، کشف استعدادهای ناشناخته در زمینه مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی توسط قشموندان و گردشگران ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از اهداف برگزاری این جشنواره در هفته گردشگری امسال است.مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم این جشنواره مجسمه های شنی در ساحل سایت گردشگری جزایر ناز برگزار شد.جزایر ناز به زبان محلی (دوکرده) در ۲۲ کیلومتری شهر قشم متشکل از سه جزیره با وسعت سه‌ هکتار با سواحل صخره‌ ای و مرجانی است که ارتفاع آن‌ها به پنج تا ۱۰ متر می‌ رسد.
جزیره نشینان قشم، این جزایر را به این دلیل دوکرده می‌نامند که نیمی از روز را درون آب قرار دارد و نیمی از آن را هم به خشکی متصل است، یعنی در زمان جزر و یا پس روی کامل آب دریا، برای مدت کوتاهی، باریکه ای از خشکی، جزیره ناز را به ساحل وصل می‌کند. هر چند زمان این اتفاق بسیار کوتاه است؛ اما در همین مدت، گردشگران با ورود به جزایر ناز می‌توانند لذت کامل را از سواحل زیبا و رویایی آن ببرند.
این جزایر سه‌گانه نمایش و نمود کاملی از زیبایی‌ها خلیج همیشه فارس و آب‌های فیروزه ای آن است که هر شب با بالا آمدن آب دریا از جزیره قشم جدا شده و صبح ها با عقب نشینی آب دریا، بار دیگر به این جزیره ملحق می شوند و به گفته بومیان، به دلیل همین ناز کردنشان در پیوستن به قشم است که به جزایر ناز شهرت یافته اند.