printlogo


پایان ۳ روز مذاکرات فشرده با وزرای اقتصادی آسیایی در ازبکستان 

️وزیر اقتصاد ایران پس از شرکت در نهمین اجلاس سالانه وزرای اقتصاد بانك سرمایه گذاری زیرساخت آسیا در ازبكستان و رایزنی با وزرا و مقامات اقتصادی کشورهای مختلف، عصر امروز سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد.
️به گزارش اقتصاد سرآمد، عبدالناصر همتی که سوم مهرماه برای شرکت در نهمین اجلاس سالانه بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا به کشور ازبکستان (شهر سمرقند) سفر کرده بود، پس از یک برنامه کاری فشرده و دیدار و رایزنی با هیات های شرکت کننده در این اجلاس به سفر سه روزه خود پایان داد. 
️وزیر اقتصاد کشورمان در جریان این سفر علاوه بر شرکت در نشست سالانه وزرای اقتصاد بانک سرمایه‌گذاری زیر‌ساخت آسیا و جلسه رسمی اعضای هیأت عامل، دیدارهای دوجانبه دیگری را نیز با مقامات سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف داشت.
 همتی در این سفر با وزیر اقتصاد مصر، وزیر دارایی چین و رئیس بانك سرمایه گذاری زیرساخت آسیا مذاکرات سازنده ای انجام داد.
در ادامه، وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر دارایی هند، معاون نخست وزیر و  وزیر اقتصاد ازبکستان، وزیر اقتصاد قطر، وزیر اقتصاد تاجیکستان، وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد.
️بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا (Asian Infrastructure Investment Bank) یک موسسه مالی بین‌المللی است که با هدف توسعه چند‌جانبه و تامین مالی پروژه‌های زیربنایی در منطقه آسیا تشکیل شده است.