printlogo


توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی
اراضی تجاری و مسکونی ساحلی خزر به کاربری توریستی تغییر می کند


مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تبدیل اراضی ساحلی دریای خزر که هم اکنون اکثر آنها کاربری مسکونی و تجاری دارند به اراضی توریستی، می‌تواند باعث تحولی بزرگ در صنعت توریسم شمال کشور شود؛ در همین راستا تسهیلاتی جهت ترغیب سرمایه گذاران و مالکان اراضی ساحلی دریای خزر در نظر گرفته ایم.
به گزارش اقتصادسرآمد، ابوطالب قاسمی با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری دریایی و ساحلی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از اولویت های برنامه هفتم توسعه قرار گرفته است، به ماناگفت: در نظر داریم کم کاری‌های صورت گرفته در راستای توسعه توریسم دریایی طی سالهای گذشته را جبران کنیم.
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه اراضی ساحلی دریای خزر بیشتر کاربری مسکونی و تجاری دارند، بیان داشت: این در حالی است که این اراضی از قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به اراضی توریستی برخوردارند.
به گفته وی، سرمایه گذاران و مالکان اراضی ساحلی دریای خزر نسبت به میزان ارزش سرمایه گذاری در زمینه توریستی جهت استفاده از اراضی ساحلی خود مطلع و توجیه نیستند، لذا در تلاش هستیم با آگاه کردن آنها نسبت به اهمیت سرمایه گذاری در زمینه توریستی، توسعه توریسم ساحلی و دریایی در نوار ساحلی خزر را فراهم کنیم.
قاسمی، تاکید کرد: تبدیل اراضی ساحلی دریای خزر که هم اکنون اکثر آنها کاربری مسکونی و تجاری دارند به اراضی توریستی، می تواند باعث تحولی بزرگ در صنعت توریسم شمال کشور شود.
این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت: در همین راستا تسهیلاتی جهت ترغیب سرمایه گذاران و مالکان اراضی ساحلی دریای خزر در نظر گرفته ایم که می تواند زمینه ساز تحول صنعت گردشگری منطقه شمال کشور شود.