printlogo


بعد از گذشت ۷ سال؛ یک تن شاه میگو  به خارج کشور صادر می شود

مدیر کل دفتر آبزیان آب‌های شیرین شیلات ایران گفت: پیش بینی می شود امسال یک تن شاه میگو به خارج کشور صادر شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، سیدقباد مکرمی در حاشیه بازدید از دریاچه پشت سد ارس اظهار کرد: از سال ۹۷ به دلیل صید بی رویه و غیرمجاز صید شاه میگوی سد ارس با هدف کاهش خطر انقراض این گونه با ارزش اقتصادی ممنوع شده بود.
وی ادامه داد: از سال ۹۳ شاهد کاهش شدید شاه میگوی در دریاچه پشت سد ارس تنها منبع پرورش و تولید شاه میگوی دراز آب شیرین بودیم که اداره شیلات استان با هماهنگی مرکز تحقیقات و سازمان شیلات ایران ممنوعیت صید شاه میگو را از دریاچه پشت سدارس در سال ۱۳۹۷ به مرحله اجرا گذاشت.
مکرمی اضافه کرد: صید آزمایشی شاه میگوی دراز آب شیرین ارس بعد از هفت سال از دریاچه پشت سدارس شهرستان پلدشت آغاز شد.
مدیر کل دفتر آبزیان آب‌های شیرین شیلات ایران گفت: با تمهیداتی که همکاران در شیلات استان و مؤسسه تحقیقات شیلات ایران که در سال ۹۷ داشتند تصمیم بر این شده بود که در این سال با اعلام قرنطینه صید این گونه ارزشمند و اقتصادی در سدارس، ذخایر شاه میگو بازسازی شود که خوشبختانه این تصمیم امروز نتیجه داده است.
مکرمی گفت: در پی ممنوعیت صید شاه میگو در دریاچه پشت سد ارس این گونه ارزشمند و اقتصادی در این مدت با زاد و ولد و تکثیر و پرورش طبیعی دوباره به تور صیادان باز گشته و باعث خوشحالی صیادان شده است.
وی گفت: در سال جاری یک ماه تا پایان صید این گونه ارزشمند در دریاچه پشت سد ارس باقی مانده است و پیش بینی می‌شود در این مدت یک تن شاه میگو صید و بعد از بسته بندی در تنها مرکز بسته بندی شاه میگو در شمال غرب کشور در شهرستان پلدشت به بازارهای جهانی صادر شود.