printlogo


یک مقام مسئول عنوان کرد: 
گردشگری دریایی؛ اولویت اصلی اقتصاد دریا محور

 
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی و ساحلی، اولویت اصلی اقتصاد دریا محور محسوب می‌شود، گفت: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری، توسعه گردشگری دریایی در دستور کار برنامه هفتم توسعه وزارت میراث فرهنگی قرار دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، ابوطالب قاسمی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی و ساحلی، اولویت اصلی اقتصاد دریا محور محسوب می‌شودبه مانا گفت: بر‌اساس تأکید مقام معظم رهبری، توسعه گردشگری دریایی در دستور کار برنامه هفتم توسعه وزارت میراث فرهنگی قرار دارد.
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: در همین راستا اقدامات بسیار گسترده‌ای به منظور تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت توریسم دریایی و ساحلی صورت گرفته است.
به گفته وی، یکی از این مهمترین اقدامات تشکیل شورایی به ریاست استانداران ساحلی و متشکل از نمایندگان اداره بنادر و دریانوردی، محیط زیست‌، منابع طبیعی و میراث فرهنگی با هدف تفویض اختیار به استان‌ها و تصمیم گیری و صدور مجوز و تعیین تکلیف واگذاری عرصه‌های دریا جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
قاسمی تاکید کرد: با این اقدام هرگونه اجرای طرح‌های گردشگری ساحلی دریایی ذیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ریاست استانداران ساحلی صورت می‌گیرد؛ امید می‌رود ظرفیت‌های مربوط به این بخش فعال و امکان توسعه این صنعت در حوزه صنعت گردشگری ساحلی دریایی که در طول سالیان گذشته مغفول و توجه کمتری به آنها شده بود تحقق پذیرد.
این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت: همچنین باتوجه به رکود سرمایه گذاری در نوار ساحلی شمال کشور، تسهیلاتی جهت ترغیب سرمایه گذاران و مالکان اراضی ساحلی دریای خزر در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند زمینه ساز تحول صنعت گردشگری شمال کشور شود.