printlogo


دریا دار ایرانی تاکید کرد:
حضور ناوگروه‌های نداجا در دریای سرخ و تنگه مالاکا برای اسکورت کشتی‌های نفتی


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه‌های نداجا علاوه بر اسکورت کشتی‌های نفتی، در دریای سرخ و تنگه مالاکا در تردد هستند.
به گزارش اقتصادسرآمد، امیر ایرانی در توضیح وضعیت کارخانجات نداجا، گفت: توانمندی بالایی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و ناوگروه‌های نداجا علاوه بر اسکورت کشتی‌های نفتی، در دریای سرخ و تنگه مالاکا در تردد هستند.
وی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی دفاعی نیز سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنیم و توان ما در تراز بالایی است، گفت: قطعاً دشمن برای ما سناریو‌های مختلفی دارد، اما نداجا در چنین شرایطی توانست سخت‌ترین مأموریت ناوگروه ۸۶ ارتش در اقیانوس آرام را انجام دهد و آنچه که از نظر اقتدار در ذهن‌ها است، به منصه ظهور برساند.
وی افزود: در هر جایی که ما نیاز به توسعه پیدا می‌کنیم و به بخش اقتصاد هم‌متصل است، حوزه امنیت حتماً ناخواسته باید ورود کند لذا نقش نیروی راهبردی نیروی دریایی ارتش بیشتر قابل طرح بود که برای نمایندگان تشریح شد. امیر ایرانی بیان داشت: از نمایندگان در حوزه راهبردی و نگاهداشت سواحل و توزیع جمعیتی کشور در سواحل مخصوصاً در جنوب شرق و سواحل مکران که بسیار ضعیف است تقاضای کمک برای تقویت در این حوزه کردیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در بخش تجهیزات، چون ما باید حضور مداوم در عرصه‌های اقیانوسی داشته باشیم و با توجه به توصیه‌های معظم له اقتصاد اقیانوسی مطرح است و باید حداکثر استفاده را از ظرفیت اقیانوس‌ها داشته باشیم، نیازمند توجه ویژه بودجه‌ای مجلس هستیم.
امیر فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش نیز در ادامه این نشست به توضیحاتی پیرامون ناوشکن دنا و ناو بندر مکران که برای نخستین بار دور کره زمین را در ۲۱۳ روز دریانوردی طی کرد، پرداخت و گفت: این ماموریت برای ناوگروه ۸۶ از مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و از بندرعباس به سمت شرق حرکت کرده و از هند و اندونزی نیز در این مسیر دیدار کرد و عرض اقیانوس آرام را طی کرد.
وی افزود: این مأموریت پس از مطالعات فراوان انجام گرفت، متوسط سن افرادی که در ماموریت حضور داشتند، ۳۰ سال بود. ما در این سفر چهار ماه دریانوردی بدون توقف داشتیم و به واسطه برنامه ریزی‌های انجام گرفته هیچ مشکلی رخ نداد.