printlogo


مدیرعامل راه آهن در دیدار با رئیس هیئت مدیره راه‌آهن قزاقستان مطرح کرد:
آمادگی حمل سالانه ۱۵ میلیون تن بار از سرخس اینچه برون، بندر امیر آباد، کاسپین و آستارا

 
مدیرعامل راه آهن در دیدار با رئیس هیئت مدیره راه‌آهن قزاقستان از آمادگی ایران برای حمل سالانه ۱۰ الی ۱۵ میلیون تن بار از محورهای سرخس، اینچه برون، امیر آباد، بندر کاسپین و در غرب از طریق آستارا خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، جبارعلی ذاکری در حاشیه هشتاد و یکمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع که ۱۵ و ۱۶ آبان ماه در تاشکند ازبکستان برگزار شد با سائورنبایف رئیس هیئت مدیره راه‌آهن قزاقستان دیدار کرد و از آمادگی ایران برای حمل سالانه ۱۰ الی ۱۵ میلیون تن بار از محورهای سرخس، اینچه برون، امیر آباد، بندر کاسپین و در غرب از طریق آستارا خبر داد.
مدیرعامل راه آهن در این دیدار گفت: برای فعال کردن کریدور شمال- جنوب باید حجم مبادلات را بالا برد و برای این موضوع گلوگاه هایی وجود دارد که در صورت اطمینان از حجم بار، امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.ذاکری از اعلام آمادگی ایران برای حمل سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن بار از محورهای سرخس، اینچه برون، امیر آباد، بندر کاسپین و در غرب از طریق آستارا خبر داد.
آمادگی راه آهن ایران برای حمل زغال سنگ، حمل بار از بندر کاسپین به بندرعباس، حمل بار از مرز ریلی اینچه برون و سرخس و نیز ایجاد کارگروه برای بررسی مسائل دو طرف از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل راه آهن بر آن تاکید کرد.رئیس هیات مدیره راه آهن قزاقستان با اشاره به علاقه این کشور به توسعه ترانزیت و همکاری با کشورهای همسایه گفت: موقعیت راه آهن قزاقستان به گونه ای است که نقش اساسی در ترانزیت دارد و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم برای حمل ۴ میلیون تن بار از راهگذر شمال- جنوب، فعالیت کنیم.
سائورنبایف با تشکر از اقدام راه آهن ایران در کاهش تعرفه حمل بار و کاهش مدت زمان گردش واگن‌ها افزود: کشور قزاقستان توانایی ارسال سالانه ۱۵میلیون تن بار از این کریدور را دارد و برای این منظور نیازمند همکاری بیشتر کشور ایران هستیم.وی پیشنهاد داد: در سطح مدیران میانی جلساتی برگزار شود تا در مورد نوع واگن، نوع بار و مبداء و مقصد بارها برای رسیدن به هدف مشترک برنامه ریزی صورت گیرد.