بانک قرضالحسنه مهر ایران: از رشد منابع تا تحول دیجیتال
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران گفت: بانک قرضالحسنه مهر ایران با رویکردی هوشمند و مشتریمحور، به دنبال ارائه خدمات متنوع و نوآورانه در حوزه بانکی و مالی است.به گزارش اقتصادسرآمد، با حضور غلامرضا فتحعلی جمعی از مدیران و کارکنان ادارات پشتیبانی سراسر کشور، همایش معاونت پشتیبانی بانک قرضالحسنه مهر ایران برگزار شد. غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در این همایش با بیان اینکه منابع بانک در پایان ۹ ماهه امسال به ۴۰۵ همت رسیده، اظهار داشت: این رقم نشان از رشد ۴۷ درصدی منابع بانک نسبت به ابتدای امسال دارد، در این مدت بانک ۱۲۷ درصد از بودجه سالانه را پوشش داده است.
وی با اشاره به رتبه هشتم بانک در میزان منابع در شبکه بانکی کشور، خاطرنشان ساخت: بانک در تراز استانداردهای جهانی عمل میکند، نرخ مطالبات غیرجاری بانک حتی کمتر از میانگین جهانی، ۰.۵ درصد شده، سرمایه بانک نیز به ۱۵ همت رسیده است، همچنین عملکرد بانک در حوزه پرداخت تسهیلات باعث اعتماد مردم و ثبت شاخصهای استاندارد برای بانک شده است.
به گفته مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال جاری حدود ۲ میلیون فقره افتتاح حساب و بیش از ۲ میلیون فقره پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام شده، همچنین ۴ میلیون مشتری بانک توسط هوش مصنوعی اعتبارسنجی شدهاند.
فتحعلی با بیان اینکه مفهوم قرضالحسنه و کار ویژه بانک در قرآن ذکر شده، اظهار داشت: به همین دلیل کارکنان این بانک اجر معنوی دارند، نگاه بانک نیز به معیشت کارکنان و توجه به کرامت انسانی آنهاست تا بتوانند در بهترین شرایط به وظایف خود عمل کنند.وی با اشاره به شاخصهای اقتصادی کشور، گفت: همگام با تحولات نیاز است خطوط کسبوکاری بانک تغییر یابد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با اشاره به لزوم تقویت خدمات غیرحضوری با تحولات فناوری، خاطرنشان ساخت: سیسمهای هوش مصنوعی بسیاری از وظایف انسانی را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. بر اساس یک گزارش، بهرهوری سازمان ها با استفاده از هوش مصنوعی تا ۴۰ درصد افزایش یافته و همزمان، خطای انسانی تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است همچنین دولتها سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایهگذاری میکنند و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۳۰، بازار هوش مصنوعی به ۱.۸ تریلیون دلار برسد.