printlogo


پاسخگویی شفاف و صادقانه به افکار عمومی از وظایف روابط‌عمومی‌ است

​سیفی، مهمترین انتظار مدیران ارشد از واحدهای روابط‌عمومی را اقناع و پاسخگویی شفاف و صادقانه به افکار عمومی و مخاطبان مجموعه بانک صادرات ایران عنوان کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد،  سیفی در نشستی با مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های تابعه بانک، ضرورت وجود ارتباط مستمر بین روابط‌عمومی شرکت‌ها و بانک و هماهنگی با سیاست‌های کلان بانک را مورد توجه و تاکید قرار داد و گفت: توقع خاصی به غیر از تحقق اهداف کلان برای تعالی بانک صادرات ایران از مجموعه روابط‌عمومی وجود ندارد. تمامی شرکت‌های زیرمجموعه، جزئی از خانواده بزرگ بانک صادرات ایران هستند و ارتقای هر کدام از شرکت‌ها به تعالی بانک کمک می‌کند.
سیفی در این جلسه که هدایت نصرالهی مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات، ادریس سالاری مدیرکل روابط‌عمومی بانک صادرات ایران و جمعی از کارکنان این اداره حضور داشتند، با تأکید بر همفکری و هم‌افزایی بین بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، افزود: هم‌افزایی باید در دو بخش دانش و اجرا صورت گیرد. در این راستا برگزاری جلسات و رویدادهای مشترک، می‌تواند به همکاری بهتر روابط‌عمومی شرکت‌ها کمک کند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در بیان انتظارات از روابط‌عمومی‌ها افزود: تبیین اتفاقات و دستاوردهای مثبت در مجموعه خانواده بزرگ بانک صادرات ایران، باید توسط تمامی واحدهای روابط‌عمومی انجام و به ذینفعان منتقل شود.
سیفی اظهار کرد: یکی از انتظارات اصلی از روابط‌عمومی‌ها، اقناع و پاسخگویی صریح، شفاف و صادقانه به ابهامات و شائبه‌های مطرح شده است. باید اتفاقات و دستاوردها به طور صادقانه، منصفانه و با نگاه حمایتی منعکس شود. قرار نیست اغراق و بزرگ‌نمایی صورت گیرد اما باید دستاوردها و موفقیت‌ها به نحوی تبیین شود تا مخاطب را جذب کرده و اقدامات موفق بانک را آن طور که هست، نشان دهیم.وی با اشاره به اعتماد مردم به بانک‌ها گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی و ناترازی در بخش‌های مختلف، ناترازی در درآمد خانوارها هم وجود دارد که باعث افزایش تسهیلات‌خواهی مردم از بانک‌ها شده، اما منابع بانک‌ها برای پاسخگویی به تمام درخواست‌ها محدود است.