printlogo


لزوم تهیه سه فوریتی برای مقابله با اقدامات آمریکا 


مخالفان دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا تأکید کردند که باید طرحی کوبنده‌تر و در قالب سه فوریت برای مقابله با اقدامات آمریکا و تقویت جایگاه سپاه تهیه شود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه 20 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا به عنوان مخالف دو فوریت این طرح  گفت: اقدام وقیحانه آمریکا در قلمداد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان ارتش یک کشور مستقل، قدرتمند و بزرگ در خاورمیانه را به عنوان یک نیروی تروریستی محکوم می‌کنم.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از رژیم بعث عراق علیه ایران، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در سال 68، حمایت از برنامه داعش در خاورمیانه که منطقه را به آتش و خون کشیده از جمله رفتارهای تروریستی آمریکا در منطقه است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا از رژیم صهیونیستی که یک خبرنگار را قطعه قطعه کرده و در کوره سوزاند؛ حمایت می کند، ادامه داد: باید طرحی شدیدتر و کوبنده‌تر از طرح دو فوریتی فعلی توسط نمایندگان تهیه و با اقدامات آمریکایی‌ها مقابله شود چرا که این طرح‌ها جوابگوی اقدام وقیحانه آمریکا نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه باید طرح سه فوریتی برای مقابله با اقدامات آمریکا و تقویت سپاه تهیه شود، تصریح کرد: از نمایندگان می‌خواهم که به طرح دو فوریتی رأی داده نشود تا طرحی کوبنده‌تر و با سه فوریت در مجلس مطرح شود.
علیرضا رحیمی نیز به عنوان دیگر مخالف دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا گفت: امروز در مجلس یک طرح دو فوریتی با محوریت فراکسیون نمایندگان ولایی و یک طرح سه فوریتی با محوریت فراکسیون امید تهیه شد که وجه مشترک این دو طرح تقویت سپاه بوده و برای مقابله با اقدامات آمریکا  به امضای 250 نماینده رسیده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از برجام از هیچ عداوتی علیه ایران دریغ نکردند، افزود: در همین سیل اخیر مخربی که بخشی از کشور را در برگرفت، آمریکایی‌ها مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه نقدی و غیرنقدی به ایران شدند و بدیهیات فوق بشر را زیر پا گذاشتند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی بیانیه‌‌ای برای مقابله با اقدامات آمریکا مصوب کرده و مجلس نیز قدم اول را با تهیه این طرح‌ها برداشته است، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود اگر کنگره این طرح ترامپ را تصویب کرد، مجلس نیز به صورت دو فوریت وارد محتوای این طرح شود.
وی با بیان اینکه ملت ایران، ملتی آزمون پس داده است، ادامه داد: ایرانی از جنگ و تهدید فراری نیست و شروع‌کننده جنگ نخواهد بود اما پاسخ هرگونه تعدی را کوبنده خواهد داد.
رحیمی با تأکید بر اینکه استراتژی آمریکایی‌ها تلاش برای تحریک ایران جهت مقابله به مثل است، تصریح کرد: بی‌ثباتی خاورمیانه، امنیت بین‌المللی را تضعیف می‌کند و ایران در مقابله با تروریسیم در دنیا پیشرو است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از توان نظامی ایران هراس دارند و به دنبال رفع این هراس هستند، تأکید کرد: مجلس پشت آقای ظریف ایستاده تا در این راستا با اقدامات آمریکایی‌ها مقابله شود.
چند روز قبل رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با معرفی با سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.
ترامپ در بیانیه خود تصریح کرد: «امروز، من به‌صورت رسمی طرح کابینه خود برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران «آی آر جی سی»، شامل نیروی قدس را به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی «اف تی او» بر پایه بند 219 قانون مهاجرت و ملیت علنی می‌کنم. این اقدام بی‌سابقه که با هدایت وزارت امور خارجه آمریکا به وقوع پیوسته است این واقعیت را مشخص می‌کند که ایران نه‌تنها حامی دولتی تروریسم است بلکه سپاه به‌صورت فعالانه در حمایت مالی و پیشبرد تروریسم مشارکت داشته و از این حربه به‌عنوان سیاست خود بهره می‌گیرد. سپاه پاسداران ابزار اولیه دولت ایران در خصوص مدیریت و اجرای کمپین جهانی تروریسم است.»
دفتر رسانه‌ای کاخ سفید افزود این اولین بار است که آمریکا بخشی از یک دولت خارجی را به‌عنوان سازمان تروریستی تعیین می‌کند. این بیانیه بر این واقعیت صحه می‌گذارد که اقدامات ایران اصولاً با اقدامات دیگر کشورها متفاوت است. این اقدام دولت آمریکا مشخصاً میزان و دامنه فشار را بر دولت ایران به حداکثر خواهد رساند. این اقدام ترامپ خطر انجام هر گونه معامله یا حمایت از سپاه پاسداران را روشن می‌سازد. اگر شما با سپاه ارتباط بازرگانی برقرار کنید، بدانید که شما تروریسم را تأمین مالی کرده‌اید.
در بیانیه دفتر رسانه‌ای کاخ سفید ادعا شده: «اقدام دولت ترامپ در تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی پیامی روشن برای تهران است مبنی بر اینکه حمایتش از تروریسم عواقب جدی برایش دارد. ما به افزایش فشار مالی (علیه ایران) ادامه می‌دهیم و هزینه‌های ایران برای حمایت از فعالیت‌های تروریستی را آن‌قدر افزایش می‌دهیم تا تهران رفتار گستاخانه و شیطانی خود را کنار بگذارد.»