printlogo


اولین گزارش پایدار بانک پاسارگاد منتشر شد؛
تقدیر از فعالیت‌های انسان‌دوستانه بانک پاسارگاد در چابهار

گروه اقتصاد- سمیه ملایی - با توجه به اقدامات مسئولانه بانک پاسارگاد در ساخت و بهسازی اماکن آموزشی، ورزشی و بهداشتی در نواحی همجوار منطقه آزاد چابهار، وزیر محترم آموزش‌وپرورش از مدیرعامل این بانک تقدیر کرد.
به گزارش روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد، در پی سيل رخ‌داده در استان سيستان و بلوچستان که منجربه ایجاد خسارات سنگينی به‌خصوص در زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی این استان شد، بانك پاسارگاد به‌عنوان سازمانی مسئولیت‌پذیر، در راستای تعهدات خود به مسئوليت‌های اجتماعی، اقدامات متعددی شامل ساخت خانه‌های بهداشت، احداث مدارس در روستاهای سيل‌زده و بهسازی و مرمت زمين‌های ورزشی را در این منطقه مورد توجه قرار داده است. بانک پاسارگاد با هدف ارتقای سطح بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم اين مناطق، احداث 4خانه بهداشت در روستاهای «گواتر»، «پارك‌شيخان»، «دمبدف مرادی» و «بجار بازار» و يك مركز بهداشت در روستای «وشنام» را در دستور کار قرار داده است.
از جمله اقدامات دیگر می‌توان به برنامه‌ریزی احداث مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در منطقه «كاجو» از توابع شهرستان قصرقند اشاره کرد که با هدف فراهم كردن امكان تحصیلات متوسطه برای دختران اين منطقه کم‌برخوردار مورد توجه قرار گرفته است. اين مدرسه 6کلاسه مجهز به امکاناتی همچون خوابگاه، كتابخانه و ساير امكانات آموزشی خواهد بود.
بانك پاسارگاد همچنين نسبت‌به بهسازی و مرمت 4زمين ورزشی (چمن مصنوعی) در روستاهای «شوديگ»، «تلنگ»، «شاهوك بازار» و «كوتيرو» اقدام كرده تا جوانان اين روستاها از فضای مناسب برای ورزش و تفريح برخوردار باشند. علاوه‌بر ‌این، يك مدرسه در روستای «تيس» احداث و مدرسه موجود در مقطع دبستان بهسازی خواهد شد تا دانش‌آموزان اين روستاها از فضای آموزشی مناسب برای يادگيری بهره‌مند شوند.
اقدامات بانك پاسارگاد در جهت كمك به سيل‌زدگان استان سيستان و بلوچستان، گامی مثبت در جهت‌ بازسازی و نوسازی اين منطقه و ارتقای سطح زندگی مردم سيل‌زده است. در پی اقدامات ارزشمند و مؤثر بانک پاسارگاد در مناطق ذکرشده، دکتر علیرضا کاظمی، وزیر محترم آموزش‌وپرورش به پاس خدمات مسئولانه و انسان‌دوستانه و مشارکت فعال این بانک در ساخت اماکن آموزشی و ورزشی، با اهدای لوحی از مدیرعامل بانک پاسارگاد تقدیر کرد.
بانك پاسارگاد در تداوم رويكرد متعالی توجه به مسئوليت‌های اجتماعی و گزارشگری آن، در يازدهمين سال انتشار گزارش مسئوليت‌های اجتماعی خود، از «اولين گزارش پايداری خود» رونمايی كرد.
اين بانك كه همواره مسئوليت‌های اجتماعی را به‌عنوان يك تفكر ارزشمند مورد توجه قرارداده و اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف آن انجام داده است، در نهمين كنفرانس ملی فرهنگ سازمانی و نهمين جايزه مسئوليت‌های اجتماعی مديريت كه در تاريخ 17بهمن ماه1403 در دانشگاه خاتم برگزار شد، با حضور دكتر مجيد قاسمی، مديرعامل اين بانك از «اولين گزارش پايداری خود» رونمايی كرد.
لازم به ذكر است، گزارش مسئوليت‌های اجتماعی بانك پاسارگاد طی 10سال گذشته به‌صورت سالانه تهيه و جهت بهره‌برداری ذی‌نفعان منتشر شده است. در اين راستا اين بانك با توجه به روندهای روز دنيا در حوزه انتشار گزارش‌های «زيست‌محيطی، اجتماعی و حكمرانی شركتی(ESG) و «الزام‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ايران»، برای اولين بار، گزارش پايداری خود در سال 1402 را با تمركز بر جنبه‌های زيست‌محيطی، اجتماعی و حكمرانی شركتی و متناسب با رويكردها و استانداردهای جديد گزارش‌دهی منتشر كرد.
اين اقدام ارزشمند بانك پاسارگاد، نه تنها گامی مهم در راستای شفافيت و پاسخگويی اين بانك به ذی‌نفعان است، بلكه می‌تواند به‌عنوان الگويی ارزشمند برای ساير سازمان‌های مسئوليت‌پذير كشور نيز باشد تا با پيروی از اين مسير، گامی مؤثر در جهت توسعه پايدار و ايفای مسئوليت‌های اجتماعی در كشور برداشته شود.
بانک پاسارگاد با اعتقاد و باوری راسخ، «مسئولیت‌های اجتماعی» را به‌عنوان رویکردی متعالی به کسب‌وکار همواره مدنظر قرار داده است و مجموعه استراتژی‌ها و سیاست‌های کلان بانک در حوزه‌های گوناگون مشتریان، سهام‌داران، همکاران، جامعه و ...در چارچوب این نگاه مسئولانه تنظیم شده و مضاف بر این به‌صورت پیوسته اقدامات و فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی و نیز اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با هدف مشارکت سازنده در توسعه اجتماعی به انجام می‌رساند.
با این نگاه می‌توان گفت که ایجاد و نهادینه‌سازی فرهنگ غنی پاسارگادی در همه سطوح و ارکان، حذف فاصله بین مشتری و بانکدار، تدارک فضای مناسب برای حضور مشتریان در بانک، ارائه خدمات بانکی به مشتریان با نهایت احترام، ایفای نقش موثر در حرکت اصولی و هدایت صنعت بانکداری در جهت توسعه بانکداری الکترونیکی، پرچم‌داری در بسیاری از حوزه‌های تخصصی صنعت بانکداری و کمک به تامین منابع طرح‌های عمرانی بزرگ و ملی، تنها برخی جلوه‌های این رویکرد جامع است.بانک پاسارگاد ایمان دارد سازمانی که پایبند به مسئولیت‌های اجتماعی خود است، لاجرم آنچه درست است را انجام می‌دهد، از تصمیم‌گیری‌های خودسرانه  گریزان است و با بهره‌مندی از خلاقیت و نوآوری و طرد روش‌های منسوخ، نوید‌بخش پیشرفت و تعالی خود و جامعه خواهد بود.