printlogo


تولیت آستان قدس رضوی:
عمل به رسالت روحانیت در گروی گسترش چتر تبلیغ به ویژه در میان جوانان است

گروه استان ها- صبوری ، مشهد- تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت باید در قبال تمامی اقشار جامعه احساس مسئولیت کند، بر لزوم گسترش چتر تبلیغ دین تأکید کرد و گفت: روحانیت در تبلیغ دین باید به گونه‌ای عمل کند که همه افراد جامعه، از هر قشر و با هر سطح از دانش و فرهنگ، مخاطب خود بداند؛ حتی آن جوانانی که دچار ناهنجاری‌هایی شده‌اند. 
به گزارش اقتصادسرآمد، آیت الله احمد مروی در هفتمین اجلاسیه شورای عالی حوزه علمیه خراسان که به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، با تأکید بر اینکه توجه به گسترش دایره تبلیغ می‌تواند موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش همبستگی ملی شود، اظهار کرد: روحانیت نباید تنها اطرافیان و نزدیکان خود را مخاطب قرار دهد. همه دختران و پسرانی که در جامعه دیده می‌شوند، حتی آنهایی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی شده‌اند، فرزندان ما هستند و نیازمند تبلیغ و ارشادند. باید دایره و چتر تبلیغ را گسترش دهیم، اما هر گروه را متناسب با فرهنگ، سطح معلومات و ظرفیت‌های فکری و روحی‌شان در نظر بگیریم.وی گسترش دایره تبلیغ را ضرورتی انکارناپذیر دانست و اظهار کرد: ما با دو نوع زائر اولی مواجه هستیم؛ نخست، کسانی که به دلیل فقر مادی قادر به سفر به مشهد نیستند، و دوم، افرادی که به دلیل فقر فرهنگی و معرفتی، به حرم امام رضا(ع) نمی‌آیند. هر دو گروه به عنوان زائر اولی شناخته می‌شوند. همان‌طور که به زائران اولیِ دچار فقر مادی توجه می‌کنیم، باید به زائران اولیِ دچار فقر فرهنگی نیز اهمیت دهیم. تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سیره پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین الگوی روحانیت در تبلیغ دین است، تصریح کرد: تنها از طریق تبلیغ صحیح دینی می‌توان جامعه را در مسیر هدایت الهی نگه داشت و در برابر انحرافات فکری، اجتماعی و تهاجمات فرهنگی دشمن صیانت کرد.وی با اشاره به تاریخچه طولانی تبلیغ در اسلام، بیان کرد: اسلام از ابتدا بر پایه تبلیغ استوار بوده است. پیامبر اکرم(ص) به عنوان نخستین مبلغ دین، مبلغانی را تربیت و به مناطق مختلف اعزام می‌کردند و حتی بسیاری از آن‌ها در راه تبلیغ دین به شهادت رسیدند. تبلیغ دینی یک ضرورت اجتماعی برای حفظ ارتباط روحانیت با مردم، صیانت از هویت دینی جامعه و مقابله با تهاجمات فرهنگی است. تبلیغ نه تنها یک وظیفه، بلکه رسالتی الهی بر دوش روحانیت است؛ رسالتی که هدایت مردم و حفظ هویت دینی جامعه را در بر دارد.