رونمایی از نخستین سند برنامه جامع راهبردی بانک قرضالحسنه مهر ایران
با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران بانک نخستین سند برنامه جامع راهبردی بانک قرضالحسنه مهر ایران در افق ۱۴۰۶ رونمایی شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مراسم رونمایی از نخستین سند برنامه جامع راهبردی بانک قرضالحسنه مهر ایران در افق ۱۴۰۶ با حضور همه مدیران ستاد مرکزی و استانی بانک برگزار و ضمن رونمایی از این سند، ارائههای تخصصی در رابطه با هر بخش از برنامه انجام شد.
دکتر غلامرضا فتحعلی در این مراسم با اشاره به عملکرد بانک، گفت: این بانک رتبه ششم را از نظر مانده سپرده و رتبه سوم را در میزان رشد سپردهها کسب کرده است، همچنین در زمینه مطالبات غیرجاری، دارای رتبه نخست شبکه بانکی کشور است.
وی به ظرفیتهای اساسنامهای بانک نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه ارز، تعهدات و خدمات مشاوره مدیریت ظرفیتهای قابلتوجهی وجود دارد که میتواند زمینهساز خلق ارزش در بانک باشد.
فتحعلی تدوین برنامه جامع راهبردی بانک را گامی اساسی برای حرکت هدفمند دانست و بیان کرد: این برنامه در قالب ۶ گام تدوین شده است؛ چهار گام در سال گذشته طی شد و دو گام پایانی، شامل مرحله پیادهسازی و نظارت در بازه زمانی سهساله اجرا میشود.
وی افزود: در مرحله مسألهیابی، از ۸ محور راهبردی استفاده شد و دادهها با مدلهای علمی تحلیل شد تا ضریب اثرپذیری آنها مشخص شود، بر اساس این ارزیابیها، ارکان جهتساز مشخص و فرضیهسازی و تدوین راهبردها صورت گرفت.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با اشاره به ۳ هدف اصلی بانک در برنامه جامع راهبردی، اظهار داشت: توسعه و تعمیق کسبوکار مبتنی بر قرضالحسنه، توسعه بانکداری اجتماعی، خرد و شرکتی، توسعه مدلهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال به عنوان راهبرد اول، تنوعسازی و پایداری جریان درآمدی به عنوان راهبرد دوم و تمرکز بر بانکداری دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان راهبرد سوم بانک در برنامه جامع راهبردی مشخص شده است.وی تصریح کرد: در راهبرد نخست، طراحی خطوط مختلف خدماتی مد نظر قرار گرفته است، در راهبرد دوم پایداری درآمدی، توسعه خدمات مکمل با همکاری فینتکها و عملیات ارزی از اولویتهاست، در راهبرد سوم نیز تمرکز بر بانکداری دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی است که در قالب سرزمین هوشمند مهر اجرا خواهد شد.فتحعلی در ادامه افزود: طرح راهبردی در سه بخش طراحی شده که شامل طرح عملیاتی، طرح بازاریابی و طرح مالی است؛ در طرح عملیاتی، زیرساختها و توانمندسازیهای مورد نیاز پیشبینی شده و در طرح بازاریابی، گروههای مشتری، محصولات و کانالهای ارائه خدمت مشخص شدهاند، طرح مالی نیز ترجمان مالی این دو بخش و شامل شاخصهای مالی و بانکی است.