مدیرکل آموزشوپرورش خراسان رضوی:
آموزشوپرورش باید به سمت حل مسئله حرکت کند
گروه استانها- صبوری، مشهد- مدیرکل آموزشوپرورش خراسانرضوی بیان داشت: آموزشوپرورش باید راهگشا باشد و به سمت حل مسئله پیش برود. اگر توسعه، امنیت و فرهنگ غنی میخواهیم باید از مسیر معلمان به آن بپردازیم. هیچ اتفاقی رخ نمیدهد مگر آنکه آموزشوپرورش و معلمان قدر بینند و بر صدر نشینند.
به گزارش «اقتصاد سرآمد»، مصطفی اسدی در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم گفت: جامعهای به سعادت میرسد که آن جامعه در تراز و معیار انسانی و بشری باشد و آن را معلمان میسازند. معلمان جامعهساز و تمدنساز هستند. خداوند در قرآن میفرماید، خودم اولین معلم هستم و پیامبر اسلام(ص) نیز نقل مینماید که من معلم مبعوث شدهام.
وی افزود: هرچه بیشتر به حوزه معلمان و جایگاه فکری، منزلت و معیشت آنها بپردازیم و آنها را تکریم کنیم، خودمان را تکریم کردهایم و جامعه را به صدر مینشانیم. اگر توسعه، امنیت و فرهنگ غنی میخواهیم، باید از مسیر معلمان به آن بپردازیم. ریلگذاری مسیر آموزشوپرورش انجام شده است و باید تمام دستگاهها به کمک آموزشوپرورش بیایند و از مسئولیتهای اجتماعی شانه خالی نکنند.
مدیرکل آموزشوپرورش خراسانرضوی با اشاره به اینکه ریاستجمهوری ۲۵جلسه برای برطرف کردن بیعدالتی آموزشوپرورش تشکیل دادهاند، اظهار کرد: ایشان استانداران کشور را ملزم کردند که برای مرتفعکردن نگرانی آموزشوپرورش بهخصوص فضای آموزشی بکوشند. تا امروز مدارس که باید تخریب شوند، در استان شناسایی شده است. ۷۵درصد این مدارس شناسایی و برای آنها پروژه تعریف شده و در حال اجرا و انجام هستند و 25درصد دیگر نیز تا پایان سال مشخص میشود. این برنامه عدالت آموزشی با کمک مردم انجام میشود.
«اسدی» عنوان کرد: ما در حال حاضر در مقابل قدرتهای جهان بهوسیله اندیشه ایستادهایم و اجازه تجاوز به آنها را نمیدهیم. باید هرسال هفته معلم با سالیان قبل متفاوت باشد. باید راهگشا باشد و به سمت حل مسئله پیش برود. هیچ اتفاقی رخ نمیدهد مگر اینکه آموزشوپرورش و معلمان قدر بینند و بر صدر نشینند. ارتقای کیفیت آموزشی، هوشمندسازی و هوشمصنوعی و حل فضای آموزشی باید موردتوجه قرار بگیرد.
عبدالله ظریف، دبیر ستاد هفته مقام معلم خراسانرضوی نیز گفت: هرساله برنامه بزرگداشت مقام معلم انجام میشود. فرق امسال روند انتخاب معلم نمونه بود که این انتخاب به سمت شایستگی و محوریت تدریس سالم برده شد. در مرحله اول شورای مدرسه برای تمام معلمان فرم ارزیابی پر کردند. دانشآموزان، والدین و کادر مدرسه نظرسنجی شده و از هر ۱۰نفر در مدرسه یکنفر انتخاب شد. مدارک توسط معلمان منتخب بارگذاری شد. پس از ارزیابی در ادارات شهرستانها و نواحی، ۳۸۵نفر به استان معرفی شدند. در ارزیابیهای استانی ۱۴معلم نمونه، شامل ۹آموزگار آموزشی و ۵نفر کیفیتبخشی به کشور معرفی شدند که از ۲۰نفر معلم نمونه کشوری دونفر از شهرستانهای سرولایت و قوچان بهعنوان معلم نمونه انتخاب
شدند.