مدیرکل دفترخدمات بازرگانی و کسبوکار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد:
تحول در واگذاری اماکن تجاری شهر فرودگاهی با رویکرد جدید افزایش درآمد
مدیر کل دفترخدمات بازرگانی و کسبوکار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از اجرای یک برنامه تحولی در نحوه واگذاری اماکن و فضاهای تجاری این مجموعه خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، آیتاله دهقانی، مدیرکل دفترخدمات بازرگانی و کسبوکار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از اجرای یک برنامه تحولی در نحوه واگذاری اماکن و فضاهای تجاری این مجموعه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه جلسه ۳۷۰ هیئت مدیره در دی ماه ۱۴۰۲ و در راستای ساماندهی قراردادهای تجاری، مقرر شده است که کلیه اماکن از طریق فراخوان عمومی و در قالب مدلهای یکپارچه واگذار شوند.وی با اشاره به تعداد ۱۸۱ قرارداد فعال در حوزه بازرگانی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۱ قرارداد مربوط به شرکتهای هواپیمایی در ترمینال یک و سلام و تعداد ۶۴ قرارداد در حوزه کارگو و پست سریع است. به علاوه ۷۶ قرارداد در بخش غرف و اماکن تجاری است که با رویکرد جدید، ۳۰ مورد از قراردادهای مرتبط با اماکن تجاری به صورت یکپارچه در قالب یک قرارداد پیشبینی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی فضاها و تنوع کاربری آنها، دستهبندی و یکپارچهسازی فضاها در قالب بخشهای مشخص از جمله فعالیتهای تجاری محدوده چکاین، فضاهای عمومی ترمینال، و اماکن حوزه بار و کارگو، در دستور کار قرار گرفته است.دهقانی سه مدل پیشنهادی برای واگذاری فضاهای تجاری را چنین برشمرد: اجاره بهای ثابت ماهانه، دریافت حقالسهم از فروش بهرهبردار و مدل ترکیبی از دو شیوهی فوق.وی افزود: اجرای فاز اول این مدل در محدوده ترانزیت، دیوتی فری و بردینگ، ضمن افزایش شفافیت و چابکی در تصمیمگیری، موجب رشد درآمد چشمگیری شده است. همچنین، نظام بخشی، ارتقای سطح کیفی نظارت، مدیریت واحد و خلق فرصت برای نوآوری در فعالیتهای تجاری از دیگر مزایای این رویکرد است.مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی و کسبوکار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در پایان تاکید کرد: هدف ما، ایجاد یک اکوسیستم تجاری پایدار، اقتصادی و منسجم در بستر فرودگاهی است که هم رضایت افزایش سطح خدمات به مسافران را به همراه داشته باشد و هم منافع حداکثری برای مجموعه فرودگاهی و سرمایهگذاران فراهم کند.