سازمان بنادر و دریانوردی نشان ملی ستاره روابط عمومی ایران را دریافت کرد
مدیریت ارتباطات و بینالملل سازمان بنادر و دریانوردی، با رأی هیأت داوران و بر پایه شایستگیهای احرازشده، موفق به دریافت نشان «ستاره ملی روابط عمومی» در دوازدهمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، این نشان به پاس عملکرد مؤثر مدیریت ارتباطات و بینالملل این سازمان در حوزههای گوناگون ارتباطی، با حضور الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاعرسانی دولت و هوشمند سفیدی رئیس جشنواره ستارگان روابط عمومی کشور، اعطا شد.
در لوح سپاس "ستاره ملی روابط عمومی" خطاب به مدیر ارتباطات و بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی آمده است: حرکت رو به تکامل و تعالی روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران، مرهون تلاش و اهتمام روابط عمومهایی است که چون ستارگانی درخشان در آسمان روابط عمومی کشور درخشیده اند و ارزشهای ارتباطی و مردمی روابط عمومی را ترویج و توسعه دادهاند و دارای عملکرد درخشانی هستند. بر این اساس و با عنایت به رأی هیأت داوران و درخشش آن روابط عمومی در عرصه های مختلف در یکسال اخیر و کسب شایستگی لازم به این وسیله لوح سپاس "ستاره ملی روابط عمومی" در سال 1403 به آن مدیریت اعطاء می شود.
بنا بر این گزارش ، مراسم پایانی دوازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی، با حضور الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاعرسانی دولت، هوشمند سفیدی رئیس ستاد جشنواره، شماری از اساتید و فعالان ارتباطی ایرانی و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی برگزار شد.
الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاعرسانی دولت، در آیین نکوداشت و جشن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و مراسم پایانی دوازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی اظهار کرد: امروز، روابط عمومی نیز مانند بسیاری از موضوعهای دیگر، تحت تأثیر تحمیل تکنولوژی بر مدیران ما جایگاه خود را پیدا کرده است. سازمانها چه بخواهند و چه نخواهند، این تحول به وقوع خواهد پیوست. اگر امروز فردی ادعا کند مسئول روابط عمومی یک سازمان است اما در شبکههای اجتماعی حضور فعالی نداشته باشد، مردود است. حضور در شبکههای اجتماعی امروزه یکی از ضروریات است و این حضور نیازمند برنامهریزی است.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت افزود: اگر به پویایی باور داریم، باید برای آن برنامه ویژهای داشته باشیم. امروزه بخشی از عمرمان را در شبکههای اجتماعی میگذرانیم. بیش از نیمی از جمعیت ایران روزانه دستکم دو ساعت را در فضای مجازی سپری میکنند. باید هرکدام از این کاربران را بهدرستی درک کنیم. در مواجهه با پیامدها و بحرانهای احتمالی، بار سنگین افکار عمومی بر دوش روابط عمومیهاست که باید بتوانند موضوع را خنثی کرده، آن را هدایت کنند و به فهم مشترکی برسند. ما باید وظایف خود را دوباره بررسی کنیم.
حضرتی اظهار کرد: امروز رسیدن به فهم مشترک، با ادبیات مناسب، سرعت، شفافیت و اخلاق، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. دیگر نمیتوان گزارش دروغ ارائه داد، چرا که حقیقت بهراحتی آشکار میشود. ما در کشور با بحرانهای گوناگونی روبهرو هستیم. مهمترین مسئولیت روابط عمومی، ایجاد اعتماد عمومی و داشتن ارتباط درست با مردم است.
وی با اشاره به پروژه مهم دکتر پزشکیان با عنوان «امید» برای مردم ایران، گفت: هدف آقای پزشکیان، حل مسائل اقتصادی، پیشبرد مذاکره و دیپلماسی، و بازگرداندن اعتماد بین مردم است. اگر شکافهای اجتماعی مربوط به اقوام، زنان، جوانان و مسائل سیاسی برطرف شود، میتوان امیدوار بود که زمینهای برای امید به وجود آید. رئیسجمهور فردی صادق است و این، سرمایهای بزرگ برای ملت محسوب میشود و امیدواریم در این فصل تاریخی بتوانیم نقش مهمی ایفا کنیم.پس از پایان سخنان حضرتی، از ستارگان روابط عمومی ایران تجلیل به عمل آمد.
جشنواره ستارگان روابط عمومی کشور هر ساله همزمان با هفته روابط عمومی به همت خانه روابط عمومی ایران برگزار و از مدیران و حامیان روابط عمومی کشور با اهدای لوح تقدیر و نشان ملی تقدیر بعمل می آید.همچنین در این همایش که در سالن همایشهای کتابخانه ملی ایران برگزار شد، پیام ناتاشا پاولوویچ بوخاس رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)، قرائت شد.