printlogo


مدیرکل بهزیستی مازندران: 
اورژانس اجتماعی و خط ۱۴۸۰ آماده ارائه خدمات روانی و حمایتی به شهروندان در بحران

گروه استان ها -سهیلا مرآتی، مازندران - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در پی وقایع اخیر، اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خط صدای مشاور ۱۴۸۰ و تیم‌های محب بهزیستی مازندران با آمادگی کامل در خدمت شهروندان بویژه سالمندان و کودکان و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر هستند تا در این شرایط، حمایت‌های لازم روانی و اجتماعی را ارائه دهند.  
به گزارش اقتصادسرآمد،  مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر اهمیت مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر، اعلام کرد: در شرایط اضطراری، سالمندان و کودکان بیش از هر زمان دیگری به حمایت عاطفی و روانی نیاز دارند. خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و خط صدای مشاور ۱۴۸۰ با حضور روانشناسان و مشاوران مجرب در حوزه های روانشناختی، کنترل و کاهش اضطراب و اضطراب ناشی از سانحه(ptsd)، کنترل و کاهش افکار و اقدام به خودکشی، افزایش تاب آوری و ارتقا سطح سلامت روان در تمامی رده های سنی بصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و مداخله در بحران هستند تا هیچ شهروندی در تنهایی و اضطراب رها نشود.
بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران: همچنین افزود: تیم‌های محب نیز با حضور در مناطق مختلف استان، به‌ویژه در محله‌های کم‌برخوردار، از گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان، کودکان بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت در زمان بحران حمایت می‌کنند. دریافت مشاوره در زمان استرس و بحران می‌تواند از آسیب‌های روانی بلندمدت پیشگیری
 کند.
مدیر کل بهزیستی مازندران تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به کمک‌های روانی یا اجتماعی، بویژه برای سالمندان، کودکان، افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از طریق تماس با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و صدای مشاور ۱۴۸۰ به صورت رایگان از خدمات تخصصی روانشناختی بهره‌مند شوند.  
این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی اداره کل  بهزیستی مازندران برای حمایت از آحاد جامعه در شرایط  بحرانی است.