printlogo


«سرآمد» رسانه دریایی و اقتصادحمل ونقل ایران

فیروز اسماعیلی نژاد- می‌دانیم که هر حرفه‌ای، به ارتباط مستقیم و معنادار با مخاطبان و افکار عمومی جامعه نیاز دارد. در حوزه اقتصاددریا، نشریات و سایت‌های متعددی فعالیت دارند که در این باره، فقط یک رسانه مستقل، رسمی و سراسری بدون وابستگی به دولت، گروه، انجمن یا تشکلی فعالیت مستقیم دارد و آن روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد به مدیرمسئولی فیروز اسماعیلی است که با نگاه مثبت و حمایتی، تمام قد در خدمت دریا و عرصه مغتنم و معزز دریانوردی قرار گرفته و سال هاست که این وظیفه اجتماعی مهم را انجام داده و برآن است تا همچنان به عنوان تنها نشریه و سایت رسمی دریایی کشور، خدمت کند. 
جامعه دریانوردی به خوبی می‌داند که اگر بتواند نظام هماهنگی برای نشر اخبار و اطلاعات حوزه دریانوردی ایجاد کند، اثر بزرگتری بر مخاطبان و مشتریان حوزه و بازار خود خواهد گذاشت؛ از این روست که با وجود تعدد نشریات، تمرکز بر یک رسانه برای فکر و اقدام جمعی، بسیار بسیار حائز اهمیت است. 
نشر هماهنگ اخبار و اطلاعات برای مخاطب و مشتری، ایجاد همبستگی می‌کند و از تضاد و پراکندگی اخبار جلوگیری می‌کند. این نگاه هماهنگ، مانند نخ تسبیح، تمامی افکار، آراء و نظریه ها را در جهتی مناسب و منظبط قرار می‌دهد و به هم افزایی قابل توجه می‌رساند؛ از این روست که همواره با وجود تعدد رسانه ها، همواره یک رسانه ی هماهنگ کننده لازم است تا مجموع جریان ها را در یک جهت معین قرار دهد و بیشترین اثربخشی را بر مخاطبان خاص و عام بگذارد. اقتصاد سرآمد، در حال حاضر تنها روزنامه رسمی و سراسری حوزه دریاست که می‌تواند نظام هماهنگ خبر و اطلاعات را برای حوزه دریا و دریانوردی ایجاد کند و تا کنون هم موفقیت‌هایی به دست آورده است؛ اما این موفقیت‌ها با همکاری بیشتر جامعه دریایی بهبود خواهد یافت و آثار قوی‌تری به نمایش خواهد گذاشت. 
جامعه دریایی ایران نیز می‌داند که برای تحقق اهداف و مطالبه گری صنفی و اجتماعی به روش درست وقانونی، نیازمند هماهنگی در نشر اندیشه ها و خواسته های صنفی و حرفه ای هستند؛ از این رو، نیاز به رسانه ای مشترک دارند. رسانه های درون صنفی یک بخش کار و رسانه رسمی و عمومی یک بخش دیگر کار است که هر دو ابزار باید به خدمت گرفته شوند تا یک صدای واحد در جهت تامین یک هدف مشترک قرار داده شوند. بدیهی است صداهای ناهماهنگ و طرح خواسته های متعدد و متفرق نمی تواند مسئولان امر را متوجه اصل ماجرا و اصالت خواسته ها بکند و به همین دلیل است که گاهی به جای تحقق هدف، منجر به هرج و مرج می شود. این است که داشتن یک رسانه مشترک اهمیت پیدا می کند و جامعه دریایی به این مهم واقف است. 
می دانیم که تبلیغات در دنیای امروز، صرفا «تبلیغ یک کالا برای فروش» نیست؛ بلکه وسعت بسیار بیشتری دارد و تبلیغ برای فروش فقط یک جنبه از جنبه های تبلیغات است. ایجاد هویت و برند حرفه ای، جلب نگاه و توجه مخاطبان عام، ایجاد حساسیت برای مسئولان امر و کسب احترام اجتماعی از دیگر ابعاد تبلیغات است که هر کدام اهمیت و ارزش انکار ناپذیری دارند. در این میان، رسانه های مردمی و سراسری نقش موثرتری نسبت به سایر رسانه ها به خصوص رسانه های داخلی و صنفی- دارند؛ زیرا اصناف از وجود همدیگر و کمیت و کیفیت کالای یکدیگر تا حد زیادی مطلع هستند و کشف مشتری و مخاطبان پنهان، فقط و فقط از طریق رسانه های عمومی و سراسری ممکن است. در این راستا، روزنامه اقتصاد سرآمد همواره با نگاه حمایتی، بخشی را برای تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی برای حوزه دریا در نظر گرفته است و سعی می کند با همکاری کامل با حوزه دریا و حمل و نقل، نسبت به نشر تبلیغات دلخواه آن ها برای جامعه، اقدام کند و از این طریق نیز به خدمت رسانی خود وسعت و تکامل ببخشد. جامعه دریایی و ترانزیت نیز از این خدمت آگاه است و نسبت به آن عنایت دارد. همچنان بر این باوریم که جامعه دریایی و حمل و نقل ایران، مجموعه روزنامه و سایت های اقتصاد سرآمد را رسانه خود بدانند و آن را پل ارتباطی با افکار عمومی در سراسر ایران بشناسند. ما آماده هرگونه همکاری با این قشر چه به صورت حقیقی و چه حقوقی  هستیم و هدف ما شناساندن هر چه بیشتر چهره ها، تولیدات، صنایع و حرفه دریانوردی، ترانزیت و حمل و نقل ترکیبی و صنایع دریایی به مردم و انتقال نیازها، خواسته ها، نقدها و پیشنهادات جامعه دریایی و حمل و نقل به مسئولان کشور است تا سهم و رسالت خود را در توسعه متوازن و پایدار اقتصاد دریامحور و همه حرفه ها و صنایع وابسته به آن ادا کنیم. با افتخار می‌گوییم که رسانه سراسری و رسمی دریایی کشور هستیم و با تمام وجود در این چارچوب به خدمت خود ادامه می‌دهیم و آماده همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با دریا واقتصادحمل و نقل هستیم.