سخنگوی صنعت آب:
تلاشهای مشکوک برای سیاسیکردن آب
سخنگوی صنعت آب گفت: عدهای بهدنبال این بودند که اطلاعرسانیهای آب را بهگونهای صورت دهند که جامعه را بههم بریزند؛ من خودم چندین بار مجبور به تکذیب شدم، مثلاً یکبار دیدیم در یکی از استانهای مرزی پیامک مشکوکی مبنی بر سهمیهبندی آب ارسال شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عیسی بزرگزاده به تسنیم اظهار داشت: خشکسالی متمادی و آثار آن، موجب شده است نگاه ویژهتری به بخش آب کشور معطوف شود، البته عوامل دیگری نیز مؤثر بودهاند؛ از جمله اینکه خود آقای رئیس جمهور پیشاهنگ ایننوع گفتار هست و صحبتهای صادقانهای با مردم در رابطه با وضعیت آب، اقلیم و محیط زیست میکند و در مشکلاتی که زیستبوم کشور دارد، خود ایشان پیشقراول است و موجب میشود کار برای ما راحتتر شود؛ نقش رسانهها هم برجسته است.وی افزود: رسانهها دارند اطلاعرسانی شفاف و صادقانهای در بخش آب انجام میدهند و مجموع رسانههای دیداری، گفتاری، شنیداری و خبرگزاریهای مختلف عالی عمل کردهاند؛ قبلاً باید در فضای مجازی کسی خبری میداد که سدهای تهران وضعشان خوب هست یا نه، تازه مورد بررسی قرار میگرفت، اما ما با رسانهها بهصورت فراگیر اطلاعرسانی کردیم و همه را وارد این فضای تصمیم کردیم و همه را متوجه اهمیت این موضوع کردیم که اگر جزو این تیم مدیریت آب کشور نشوند، مشکلات افزایش مییابد.
بزرگزاده با بیان اینکه "الآن هر شهروند تبدیل به مدیر مصرف آب خودش شده است"، گفت: شاهد هستیم با توجهی که مردم به موضوع آب دارند، در اغلب جامعه شهروندان نسبت به مدیریت مصرف آب حساس و آگاه شدهاند و اقدامات اصلاحی انجام میدهند.وی ادامه داد: ارزیابیها نشان میدهد 15 تا 15.5 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته در تهران کاهش مصرف آب داریم که این ناشی از مجموع اقداماتی است که صورت گرفته است و قطعاً اطلاعرسانی یکی از این اقدامات مؤثر است.