پل مه در دومین همایش حمل و نقل و توسعه اقتصادی:
چرخه بندری توسط بنادر عراق در حال بلعیده شدن است
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اظهارداشت: امروز چرخه بندری و تجارت ما توسط بنادر فاو و امالقصر عراق در حال بلعیده شدن است. بندر ام القصر به عنوان محل ورود و خروج کالاهای ما نقش دارد و در حال حاضر کالاهای وارداتی ما از عراق به صورت ترانزیت عبور میکند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مسعود پل مه در دومین همایش حمل و نقل و توسعه اقتصادی در مرکز همایش رایزن گفت: با وجود داشتن حداقل زیرساختهای لازم، اما اقتصاد مقیاس، بهرهوری و حمایت از بخش خصوصی فراموش شده است؛ نتیجه این است که بخش خصوصی برای حفظ منافع خود به سمت امارات و ترکیه میرود.
پل مه گفت: بیش از ۶۰ درصد از همکاران ما در انجمن کشتیرانی، مدیریت و منابع مالیشان را به امارات و ترکیه منتقل کردهاند، زیرا سازمانهای تامین اجتماعی و امور مالیاتی رفتارهای ضدرقابتی دارند. در چنین شرایطی آیا میتوانیم چنین .روندی را ادامه دهیم تا سرمایه و منافع ملی حفظ شود؟
وی افزود: در اطراف کشورمان ۱۱ کریدور فعال وجود دارد که باید با آنها همافزایی و همکاری کنیم تا سهم شایسته ایران را به دست آوریم.
این مقام صنفی بیانداشت: امروز قطر بیش از چهار میلیارد دلار برای انتقال ریلی از ازبکستان به افغانستان سرمایهگذاری کرده و افغانستان در حال اتصال به خط ریلی چین است؛ ما باید خط ریلی خود را به افغانستان پیوند بزنیم.
وی در خاتمه تاکید کرد: از دولت میخواهیم به این باور برسد که بخش خصوصی میتواند نقش شفابخش ایفا کند. مدیران شایسته کشور این باور را دارند، اما در بدنه دولت چنین باور و حمایتی احساس نمیشود و بخش خصوصی را رقیب خود میدانند