استاندار هرمزگان تاکید کرد:
نقش کلیدی حملونقل در توسعه جزایر راهبردی ایران
استاندار هرمزگان با تأکید بر نقش کلیدی حملونقل در توسعه جزایر راهبردی، امضای تفاهمنامه همکاری با هواپیمایی اطلس را گامی مؤثر در مسیر توسعه جزیره بوموسی و تقویت پیوند جزایر استان با سرزمین اصلی دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد آشوری تازیانی در آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان استانداری هرمزگان و هواپیمایی اطلس که با محوریت توسعه جزیره بوموسی و ارتقای زیرساختهای حملونقل هوایی به امضا رسید، اظهار کرد: یکی از خلأهای اساسی و چالشهای راهبردی در سالهای گذشته، محدودیت در حوزه حملونقل جزایر بوده که این موضوع روند فعالیت، سکونت و توسعه پایدار این مناطق را با کندی مواجه کرده است.
وی با اشاره به تغییر رویکردها در نگاه مدیریتی به جزایر راهبردی کشور افزود: امروز اجماع کاملی در سطوح مختلف مدیریتی کشور شکل گرفته است که توسعه و افزایش سکونتپذیری جزایر، نهتنها مغایرتی با ملاحظات امنیت ملی ندارد، بلکه در راستای تقویت جایگاه راهبردی کشور و بهرهبرداری بهتر از ظرفیتهای سرزمینی و دریایی است.
استاندار هرمزگان با تأکید بر سیاست توسعه دریامحور تصریح کرد: این رویکرد به عنوان یکی از سیاستهای کلان و راهبردی کشور، در چارچوب ابلاغیههای مقام معظم رهبری و قانون برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار دارد و امضای این تفاهمنامه میتواند نقطه آغاز حرکتی مؤثر و ارزشمند در این مسیر باشد.آشوری با اشاره به ظرفیتهای جزایری همچون بوموسی، سیری و فارور بزرگ و کوچک گفت: این جزایر علاوه بر اهمیت راهبردی و امنیتی، از ظرفیتهای قابل توجهی در حوزه طبیعتگردی و خدمات برخوردارند و ایجاد یک شبکه منسجم حملونقل هوایی میتواند زمینهساز رونق فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی در این مناطق شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری او در پایان با قدردانی از مدیران و مجموعه هواپیمایی اطلس و هلدینگ سپهر طلایی خاطرنشان کرد: تداوم حضور، سرمایهگذاری و تعهد این مجموعهها برای خدمترسانی به پهنهای که از منظر امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور جایگاه ویژهای دارد، قابل تقدیر است و امید میرود این تفاهمنامه سرآغاز همکاریهای گستردهتر و اثربخشتر در مسیر توسعه راهبردی استان هرمزگان باشد.