شینا انصاری در جمع فعالان محیط زیست هرمزگان:
بدون مردم، حفاظت از طبیعت ممکن نیست
گروه استان ها- نجمه شمس الدینی ، هرمزگان - معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تأکید بر نقش بیبدیل سازمانهای مردمنهاد در حفاظت از منابع طبیعی، گفت: توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست بدون مشارکت فعال تشکلهای مردمی و کنشگران اجتماعی تحقق نخواهد یافت.معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دیدار با سازمانهای مردمنهاد فعال در حوزه محیط زیست استان هرمزگان، ضمن قدردانی از دغدغهمندی و مطالبهگری کنشگران این عرصه، مشارکت مردمی را یکی از ارکان اصلی حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار عنوان کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، دکتر شینا انصاری عصر سهشنبه در جمع تشکلهای زیستمحیطی استان با ابراز خرسندی از حضور در میان فعالان این حوزه اظهار داشت: حضور افراد آگاه، مسئولیتپذیر و مطالبهگر در هرمزگان، ظرفیتی ارزشمند برای صیانت از محیط زیست استان است و میتواند مسیر تصمیمگیریها را به سمت پایداری سوق دهد.وی با اشاره به رویکرد محیطزیستی مدیریت ارشد استان افزود: در جلسه شورای اداری استان، بخش قابل توجهی از مباحث مطرحشده از سوی استاندار هرمزگان معطوف به مسائل محیط زیستی بود که این نگاه، زمینهساز همراستایی توسعه با الزامات زیستمحیطی خواهد بود.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با قدردانی از تلاشهای مدیرکل و کارکنان ادارهکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: همکاری و مطالبهگری سازمانهای مردمنهاد میتواند نقش مؤثری در تحقق اهداف این حوزه ایفا کند. از مدیران استانی خواستهایم ارتباط مستمر و مؤثری با تشکلها برقرار کرده و مطالبات آنها را با دقت دنبال کنند.دکتر انصاری با تأکید بر اینکه نگاه سازمان به فعالیت سمنها تشریفاتی نیست، گفت: حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردم و نهادهای مدنی امکانپذیر نیست. حضور تشکلها در فرآیند سیاستگذاری و اجرا برای ما یک ضرورت جدی است.وی نقش تشکلهای زیستمحیطی را بهعنوان حلقه واسط میان دولت و مردم مهم ارزیابی کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با سابقهای طولانی در تعامل با نهادهای مدنی، آماده تقویت این ارتباط است. آموزش و فرهنگسازی بهویژه در میان کودکان و نوجوانان، یکی از مهمترین حوزههایی است که تشکلها میتوانند در آن اثرگذار باشند.