رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی بوشهر:
ستاد راهبری تدوین اسناد توسعه شهرستانهای استان بوشهر تشکیل میشود
گروه استان ها- کرمپورنیا ، بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی بوشهر گفت: ستاد راهبری برای تدوین اسناد توسعه شهرستانهای این استان با رویکرد پیشران تشکیل میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، اصغر ناصری اظهار کرد: امیدواریم بزودی ستاد راهبری بهصورت رسمی تشکیل شود و پروتکلها، برنامه اجرایی و مأموریت دستگاههایی مرتبط فعال با این برنامه بطور دقیق مشخص شوند.
وی با تاکید بر تسریع در انجام بدون وقفه این برنامه افزود: درتهیه این اسناد، مجموعهای از اسناد بالادستی مورد توجه قرار گرفته که شامل سیاستهای ملی و استانی، برنامه پنجساله هفتم توسعه، گزارشهای سازمانهای آماری، گزارشهای اقتصادی و سایر اطلاعات بخشی دستگاههای اجرایی است.رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان بوشهر گفت: رویکرد اصلی، برنامهریزی مبتنی بر هستههای پیشران توسعه و نگاه جامع به ظرفیتها و چالشهای هر شهرستان است و در همین راستا تلاش شده برنامهریزی بهصورت یکپارچه و با مشارکت دستگاههای مرتبط انجام شود.وی ادامه داد: در فرآیند تدوین اسناد، مکاتبات متعددی با دستگاههای اصلی انجام و نشستهایی نیز برگزار شد و فرمانداریها و دستگاههای محلی نقشی بسیار مهم در تکمیل و عملیاتی شدن این اسناد دارند.رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان بوشهر با بیان اینکه چارچوب ارائهشده، نسخه نهایی سند نیست، تأکید کرد: آنچه امروز ارائه میشود، چارچوب اولیه سند توسعه شهرستان بهصورت پایلوت است که پس از اخذ نظرات دستگاههای مرتبط، جمعبندی نهایی و تطبیق کامل با برنامههای بالادستی، تکمیل خواهد شد.ناصری افزود: در این چارچوب، با استفاده از مدل نوین ، نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای شهرستانها احصا و بر اساس آن، راهبردها و برنامههای اجرایی استخراج شده است تا سندی کاربردی و قابل اجرا در اختیار مدیران و تصمیمگیران قرار گیرد.وی با تأکید بر نقش بازیگران محلی بیان کرد: بدون مشارکت فرمانداریها، ذینفعان محلی، نهادهای مردمی، سازمانهای مردمنهاد و افراد تأثیرگذار در سطح شهرستان، این سند به بلوغ لازم نخواهد رسید و لازم است هماهنگی و هماندیشی گستردهتری در این زمینه شکل بگیرد.