مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری:
توسعه فیبر نوری و تقویت پوشش ارتباطی؛ محور گزارش مخابرات چهارمحال و بختیاری
گروه استان ها- مصطفوی ، شهرکرد - مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری میزبان کلاس معارف مدیران استان بود و در این نشست، مدیر مخابرات منطقه گزارشی از روند توسعه زیرساختهای ارتباطی استان با محوریت اجرای شبکه فیبر نوری، ارتقای پوشش تلفن همراه و افزایش پایداری شبکه ارائه کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا کریمی مدیر مخابرات منطقه با بیان اینکه توسعه شبکه فیبر نوری بهعنوان زیرساخت اصلی ارتباطات نوین، یکی از اولویتهای راهبردی مخابرات استان است، گفت: اجرای این پروژه در شهرکرد با پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است، در بروجن به مراحل پایانی نزدیک شده و در بسیاری از مراکز شهری سایر شهرستانهای استان نیز بهطور کامل به بهرهبرداری رسیده است.
وی افزود: همزمان با توسعه ارتباطات ثابت، اقدامات گستردهای برای تقویت پوشش ارتباطات سیار، نصب و راهاندازی سایتها و دکلهای جدید و افزایش کیفیت خدمات در مناطق شهری، روستایی و گردشگری استان انجام شده است. در همین راستا، مناطقی همچون سراقاسید معروف به ماسوله زاگرس، غار یخی، سبزکوه و دیگر نقاط کمتر برخوردار و کوهستانی استان، به ارتباط پایدار و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردهاند. کریمی با اشاره به اجرای رینگهای ارتباطی و ایجاد مسیرهای برگردان شبکه، این اقدامات را عامل مؤثر در افزایش تابآوری شبکه، کاهش قطعیها و ارتقای پایداری ارتباطات دانست و افزود: جمعآوری و ساماندهی برخی مراکز قدیمی مخابراتی نیز در راستای بهینهسازی زیرساختها و ارتقای کیفیت خدمترسانی به مشترکان انجام شده است.
مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به سخنان رئیسجمهور، وزیر ارتباطات و مهندس جعفرپور در خصوص اهمیت راهبردی توسعه فیبر نوری، حمایتهای ملی از این پروژه را پشتوانهای مهم برای شتاببخشی به اجرای شبکه فیبر نوری در استان دانست و تأکید کرد: این حمایتها، مسیر توسعه ارتباطات پایدار و حرکت بهسوی اقتصاد دیجیتال را هموار کرده است. کریمی در پایان، ضمن قدردانی از تلاش شبانهروزی کارکنان مخابرات استان، از حجتالاسلام والمسلمین فاطمی امام جمعه شهرکرد و نماینده ولی فقیه در استان، مهندس مردانی استاندار چهارمحال و بختیاری، فرمانداران شهرستانها، شهرداران استان بهویژه مهندس واحدیان شهردار شهرکرد و مهندس توحیدنیا شهردار بروجن و همچنین مدیران دستگاههای اجرایی استان بهدلیل حمایتها و همراهیهای مؤثر در اجرای پروژههای ارتباطی تقدیر کرد و بر تداوم همکاری و همافزایی در مسیر توسعه ارتباطات تأکید نمود.