رییس سازمان شیلات ایران:
شناورهای صیادی به سامانههای ردیابی مجهز شوند
رئیس سازمان شیلات ایران تجهیز شناورهای صیادی به سامانههای ردیابی را یک ضرورت برشمرد و بر انجام آن از طریق شرکتهای تخصصی تاکید کرد.
به گزارش اقتصاد سرآمد،حمزه رستمپور در جلسه توجیهی نصب و تجهیز سامانه ردیابی شناورهای صیادی که با حضور معاونین، مدیران ستادی، استانی و اتحادیههای تعاونی صیادی کشور و استانی در محل سازمان برگزار شد، کار صیادی را سخت و پرمشقت و شایسته تقدیر برشمرد و افزود: مطابق تکلیف معاون اول رئیسجمهور و تصویبنامه هیات وزیران مبنی بر شفافیت و ساماندهی فعالیت شناورهای صیادی و لحاظ کردن مباحث ایمنی دریایی، باید اتحادیهها برای تجهیز شناورها به سامانههای ردیابی از طریق شرکتهای تخصصی اقدام کنند.رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: سازمان شیلات همچون همیشه در کنار بهرهبرداران خواهد بود و مشاورههای لازم را ارایه خواهد داد تا روزبهروز شاهد افزایش درآمد صیادان و بهرهبرداران شیلاتی باشیم.رستم پور، آشنایی صیادان برای اجرای این مهم را از وظایف خطیر اتحادیهها برشمرد و ادامه داد: اعلام فراخوان برای انتخاب شرکتهای دانشبنیانی که با حداقل هزینه اقدام به نصب سیستم فوق کنند، از وظایف اتحادیهها بوده و امید است هرچه سریعتر شناورهای صیادی به سامانه ردیابی مجهز شوند.معاون برنامهریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات ایران نیز در این جلسه گفت: پایلوت تجهیز شناورها در چهار استان جنوبی کشور انجام، مشکلات احتمالی احصا و شرکتهای دانشبنیان مناسب نیز شناسایی شدهاند، همچنین آمادگیهای لازم برای عقد قرارداد توسط اتحادیههای صیادی فراهم شده است.عیسی گلشاهی افزود: سازمان شیلات در کنار بهرهبرداران خواهد بود و برگزاری جلسات توجیهی، نگرانیهای بهرهبرداران شیلاتی را مرتفع خواهد کرد.وی اظهار امیدواری کرد که با تعامل در فرایند اجرا، با کمترین چالش، خدمات شایستهتری ارائه شود.معاون صید و بنادر ماهیگیری صیادان را اولویت اصلی سازمان برشمرد و افزود: ۹۹ درصد کارها انجام شده است و اتحادیهها برای ورود به مرحله اجرا باید پیشقدم شوند و عملیات اجرایی فراگیر انجام شود.