مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:
مصرف گاز در بخش خانگی بیسابقه است
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام ثبت مصرف بیسابقه ۷۲۶ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف و کاهش دمای محیط، به حفظ پایداری شبکه گاز کشور در روزهای سرد پیشرو کمک کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، سعید توکلی با اشاره به گزارشهای دریافتی از مدیریت دیسپچینگ ملی گاز ایران گفت: متأسفانه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به عدد بیسابقه ۷۲۶ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان مصرف، بینظیر و در واقع بیرویه است.
وی افزود: از مجموع ۸۷۵ میلیون مترمکعب گاز تزریقشده به شبکه گاز کشور، حدود ۸۳ درصد تنها در بخش خانگی و تجاری مصرف شده است؛ موضوعی که نشاندهنده سهم بالای این بخش در شرایط برودت هواست.مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با مقایسه این آمار با مصرف سال گذشته اظهار کرد: پیک مصرف خانگی و تجاری در سال گذشته حدود ۷۰۳ میلیون مترمکعب بود و اگرچه پیشبینی میکردیم مصرف امسال از ۷۰۰ میلیون مترمکعب عبور کند، اما به دلیل شدت، وسعت و گستردگی سرما در مناطق شمالی و شمالشرق کشور، مصرف به سطح فعلی رسید.
توکلی با اشاره به گزارشهای هواشناسی گفت: با توجه به اینکه سرما استمرار دارد و بر اساس پیشبینیها، تودههای هوای سرد و سامانههای بارشی از غرب و جنوبغرب کشور در حال ورود به کشور است، تنها راه حفظ پایداری گاز برای مصرفکنندگان اولویتدار، همکاری بیشتر مردم است.وی تأکید کرد: در برخی نقاط کشور، شبکههای گازرسانی حالت مویرگی داشته و کاهش یا نوسان فشار در انتهای شبکه میتواند برخی مصرفکنندگان را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین مدیریت مصرف در این شرایط اهمیت دوچندان دارد.