استانداریزد:
رهگشایی از پروژههای آب و راه یزد با همافزایی ملی محقق میشود
گروه استان ها- دانشی ، یزد- استاندار یزد با تاکید بر لزوم هماهنگی تیم اجرایی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال اخیر گامهای بلندی در حوزه تأمین آب برداشته شده است، اما برای نهایی شدن و گرهگشایی پروژههای بزرگ نیازمند حمایت ویژه نمایندگان در سطح ملی هستیم.
به گزارش اقتصادسرآمد،محمدرضا بابایی در نشست هماندیشی با سه تن از نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی و معاونین استانداری که با هدف بررسی مسائل اولویتدار استان برگزار شد، با اشاره به مصوبه تخصیص آب دریا به استان گفت: نیمی از سهم استان یزد برای شرب و نیمی دیگر برای صنعت در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به مذاکرات فشرده با یکی از شرکتها و سرمایهگذاران افزود: پیگیر اجرای هر چه سریعتر این پروژه هستیم.
عالیترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به حل معضل ۱۲ ساله خط انتقال آب شرب اشاره کرد و گفت: با پیگیریهای مستمر و برگزاری جلسات متعدد شورای آب، خوشبختانه موانع زیستمحیطی که مانع اصلی اجرای این خط بود، با تعامل سازنده با سازمان محیط زیست رفع شد.وی افزود: مجوز نهایی این خط صادر شده و در جلسه با رئیسجمهور محترم نیز تاییدیه نهایی اخذ شد همچنین هماهنگیهای لازم با قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء برای اجرای پروژه و تهاتر زمین انجام شده و لولههای مورد نیاز ۲۰ کیلومتر ابتدایی مسیر نیز خریداری شده است که امیدواریم عملیات اجرایی این قطعه تا پیش از پایان سال آغاز شود.بابایی در خصوص وضعیت ترافیک سنگین و حادثهخیز کمربندی یزد و لزوم احداث آزادراه اردکان-مهریز اظهار کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیریهای مداوم، سهم مشارکت دولت در این پروژه از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت تا انگیزه برای حضور بخش خصوصی فراهم شود.وی با بیان اینکه اختلافنظرهای بین دستگاهی برای تأمین آورده دولت از محل ارزشافزوده زمینهای حریم آزادراه حلوفصل شده است، گفت: تمام تلاش ما این است که تفاهمنامه نهایی تا پایان هفته جاری امضا شود تا بتوانیم در هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد کلنگزنی این پروژه حیاتی باشیم.