رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان هرمزگان :
شفافیت قانونی محور نظارت بر انتخابات آموزش شوراهای هرمزگان
گروه استان ها- نجمه شمس الدینی ، هرمزگان - رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان هرمزگان با تأکید بر ضرورت آموزش هدفمند اعضای هیأتهای نظارت و اجرای بیکموکاست قانون، اعلام کرد: سلامت انتخابات و حفظ حقوق داوطلبان و رأیدهندگان اولویت اصلی ناظران انتخاباتی استان است.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلسه هماهنگی، آموزشی و توجیهی اعضای هیأتهای نظارت بر هفتمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان، با حضور احمد جباری رئیس هیأت عالی نظارت استان و نماینده مردم شهرستانهای بندرلنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی، در فرمانداری شهرستان بستک برگزار شد.در این نشست که با حضور محسن خاکینهاد دبیر هیأت عالی نظارت استان، فرمانداران شهرستانهای بستک و پارسیان، مدرسین دورههای آموزشی و اعضای هیأتهای نظارت شهرستانها و بخشهای غرب استان برگزار شد، آخرین اصلاحات و تغییرات قانون انتخابات شوراها مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.احمد جباری در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش مستمر عوامل نظارتی، اظهار کرد: با توجه به اصلاحیههای جدید قانون انتخابات شوراهای اسلامی، برگزاری چنین نشستهایی برای هماهنگی، همافزایی و ارتقای سطح آگاهی اعضای هیأتهای نظارت ضروری است و این روند آموزشی در سطح استان ادامه خواهد داشت.وی با تأکید بر اینکه «قانون، مبنای اصلی تصمیمگیری در تمام مراحل نظارت است»، افزود: اجرای قانون باید در مسیر تسهیل امور مردم باشد و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی نیز باید بر اساس اصول مشخص، قانونی و به دور از هرگونه سلیقهگرایی انجام شود.
رئیس هیأت عالی نظارت استان هرمزگان با بیان اینکه مستند بودن، مستدل بودن و شفافیت، سه اصل اساسی در بررسی صلاحیتهاست، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد در فرآیند انتخابات، حقی از هیچ داوطلبی تضییع شود و صیانت از آرای مردم خط قرمز هیأتهای نظارت است.جباری همچنین با اشاره به نقش انتخابات در ایجاد شور و نشاط اجتماعی گفت: مردم هرمزگان همواره در عرصههای مختلف، بهویژه انتخابات، حضوری پررنگ و تأثیرگذار داشتهاند و انتظار میرود انتخابات پیشرو نیز با مشارکت گسترده و پرشور مردم برگزار شود.