سرپرست مدیریت شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم :
شمارش معکوس برای راهاندازی خط کانتینر یخچالی از بندر بهمن
سرپرست مدیریت شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامهریزی نهایی برای راهاندازی نخستین خط منظم صادراتی کانتینرهای یخچالی خبر داد و گفت: این اقدام راهبردی با هدف حذف بنبستهای حملونقل دریایی و اتصال مستقیم محصولات شیلاتی جزیره به بازارهای جهانی در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مسعود مورموگویی با تشریح جزئیات جلسه هماندیشی بررسی موانع صادراتی که با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد قشم و فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کلیدیترین چالشهای توسعه تجارت شیلاتی در قشم، نبود یک خط منظم و تخصصی حملونقل دریایی بود که اکنون با یک برنامهریزی دوماهه، عملیات اجرایی راهاندازی این خط از مبدأ «بندر بهمن» به مقاصد بینالمللی کلید خورده است.
مورموگویی سرپرست مدیریت شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم به سلسله اقدامات انجام شده در این مسیر اشاره کرد و افزود: طی دو ماه گذشته، جلسات تخصصی متعددی با معاونت اقتصادی سازمان، شرکت توسعه بنادر و فرودگاههای بینالمللی قشم و نمایندگان گمرک برگزار شده است. همچنین در نشست هماندیشی اخیر، دغدغههای فعالان صنعت شیلات و زیرساختهای مورد نیاز برای تامین کانتینرهای یخچالی به دقت مورد واکاوی فنی و اقتصادی قرار گرفت.
سرپرست مدیریت شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق تمامی ذینفعان زنجیره ارزش شیلات، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی سازمان در راهاندازی این خط،«جلوگیری از انحصار» و فراهم کردن بستری عادلانه برای تمامی صادرکنندگان است. تجهیز بندر بهمن به ناوگان کانتینر یخچالی، نه تنها هزینههای لجستیکی را کاهش میدهد، بلکه با حفظ کیفیت محصولات در استانداردهای جهانی، ارزش افزوده بالایی را نصیب صنعت شیلات جزیره خواهد کرد.
سرپرست مدیریت شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد که با همافزایی میان بخش خصوصی و بدنه مدیریتی سازمان، بهزودی شاهد پهلوگیری نخستین شناورهای کانتینربر یخچالی در قشم باشیم؛ گامی که میتواند جایگاه «جزیره جهانی قشم» را به عنوان قطب صادرات شیلاتی منطقه تثبیت کند.