پروژه موج شکن بندر صیادی عامری در بوشهر افتتاح شد
مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، گفت: پروژه موج شکن بندر صیادی عامری در بوشهر به طول هزار و ۱۰۰ متر و با سرمایه گذاری ۲۰۵ میلیارد تومانی، با حضور رئیس سازمان شیلات ایران افتتاح شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد طاهری به مانا اظهار داشت: پروژه موج شکن بندر صیادی عامری در بوشهر به طول هزار و ۱۰۰ متر و با سرمایه گذاری ۲۰۵ میلیارد تومانی، امروز با حضور رئیس سازمان شیلات ایران افتتاح شد؛ عملیاتی شدن این پروژه نشاندهنده توجه و عزم جدی سازمان شیلات ایران و دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری برای نوسازی و تقویت بنادر صیادی کشور و حمایت از جامعه زحمتکش صیادی است.مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، افزود: با بهرهبرداری از این موجشکن، شرایط فعالیت صیادان منطقه در فصول مختلف سال بهبودی چشمگیر خواهد یافت و آسیبپذیری شناورها در برابر امواج و طوفانهای فصلی به حداقل خواهد رسید؛ همچنین این پروژه، علاوه بر حفظ داراییهای صیادی، به توسعه پایدار فعالیتهای صیادی، افزایش تولید و حفظ امنیت غذایی منطقه خلیج فارس کمک شایانی خواهد کرد.
به گفته طاهری، این پروژه مهم که قرارداد آن در سال ۱۴۰۰ با شرکت آبشکن بوشهر به عنوان پیمانکار پروژه منعقد شده بود با تکمیل به موقع، گام بلندی در جهت افزایش ضریب ایمنی و آرامش شناورهای صیادی و ارتقای ظرفیت پهلوگیری در این بندر است.