printlogo


رکوردشکنی بنادر قشم  در صادرات و ترانزیت


مدیر بنادر و دریانوردی قشم گفت: بنادر این جزیره با ثبت رشد ۹۹۲ درصدی در بخش ترانزیت و افزایش چشمگیر صادرات کالا‌های غیرنفتی، رکورد جدیدی از عملکرد عملیاتی را در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۴ به ثبت رساندند.
به گزارش اقتصادسرآمد،علی اشتری با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، بالغ بر ۱۱ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۱۲۴ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به سهم عمده کالا‌های غیرنفتی در این عملیات افزود: بیش از ۱۰ میلیون و ۴۳۰ هزار تن از مجموع عملکرد بنادر قشم مربوط به کالا‌های غیرنفتی بوده که با رشد ۱۱ درصدی همراه است. همچنین در بخش صادرات این کالاها، شاهد خروج ۲۱۸ هزار و ۶۰۴ تن کالا بوده‌ایم که جهش خیره‌کننده ۲۴۱ درصدی را در این حوزه رقم زده است.
اشتری، برجسته‌ترین شاخص آماری امسال را مربوط به حوزه ترانزیت دانست و تصریح کرد: حجم ترانزیت کالا‌های غیرنفتی در این مدت به ۲۵ هزار و ۶۶۴ تن رسیده است که در مقایسه با سال گذشته، رشد بی‌سابقه ۹۹۲ درصدی را نشان می‌دهد. مدیر بنادر و دریانوردی قشم در پایان خاطرنشان کرد: در بخش کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) نیز بیش از ۱۰ میلیون و ۶۸ هزار تن کالا جابجا شده که این بخش نیز با رشد ۱۰ درصدی، نقش مهمی در زنجیره تأمین کالا از طریق بزرگ‌ترین جزیره ایران ایفا کرده است.