همه مجوزهای سرمایهگذاری خارجی تا پایان شهریور ۱۴۰۵ تمدید شد
سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران اعلام کرد: با موافقت اعضای هیأت سرمایهگذاری خارجی، اعتبار برخی مجوزهای سرمایهگذاری که مهلت آنها منقضی شده بود، بدون نیاز به طرح مجدد در هیأت، برای مدت ۶ ماه تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۵ تمدید شد.
به گزارش اقتصادسرامد از سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در شرایطی که کشور با تهاجم آمریکایی-صهیونی مواجه شده است، رسیدگی به امور سرمایهگذاران خارجی و شرکتهای سرمایهپذیر همچنان بهصورت فعال در سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ادامه دارد. در همین راستا، این سازمان ضمن تداوم فعالیتهای خود، برای نخستین بار جلسه هیأت سرمایهگذاری خارجی را بهصورت برخط (آنلاین) برگزار کرد و همچنین از تمدید مجوزهای سرمایهگذاری خارجی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۵ خبر داد.در سیصد و سومین جلسه هیأت سرمایهگذاری خارجی و سیزدهمین و آخرین جلسه سال ۱۴۰۴ که یکشنبه ۲۴ اسفند به ریاست مهدی حیدری معاون وزیر اقتصاد و رئیسکل سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و با حضور نمایندگان وزارتخانهها و نهادهای تخصصی از جمله وزارت امور خارجه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، بهصورت آنلاین برگزار شد، ۵۳ درخواست سرمایهگذاری خارجی در بخشهای مختلف اقتصادی از جمله صنعت، تولید انرژیهای تجدیدپذیر و نیروگاه خورشیدی، حوزه دارویی و بهداشتی، حملونقل بینالمللی و خدمات مورد بررسی قرار گرفت. این درخواستها از سوی سرمایهگذارانی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، سوئیس، افغانستان، چین، عراق، پاکستان، عمان، ارمنستان و ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه شده بود.