دادستان مرکز استان خوزستان:
تشکیل دو قرارگاه نظارتی و قضایی برای کنترل بازار خوزستان
گروه استان ها- - خوزستان- دادستان مرکز استان خوزستان از تشکیل دو قرارگاه نظارت و حقوقی ـ قضایی برای رصد مستمر بازار، جلوگیری از احتکار و برخورد با متخلفان در شرایط حساس کشور خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، امیر خلفیان اظهار کرد: با توجه به شرایط حساس کشور و تجاوزات ددمنشانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک جمهوری اسلامی ایران، در راستای صیانت از حقوق عامه و مدیریت بهتر شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، دو قرارگاه ویژه در سطح استان تشکیل شده است.به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در روز یکشنبه ۱۶ فروردینماه، وی با بیان اینکه یکی از این ساختارها قرارگاه نظارت است، افزود: مأموریت این قرارگاه، نظارت مستمر بر بازار، اصناف و نحوه توزیع کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم است تا از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، ایجاد اخلال در بازار و بینظمی در روند تأمین کالا جلوگیری شود.دادستان مرکز استان خوزستان ادامه داد: قرارگاه دوم با عنوان قرارگاه حقوقی و قضایی زیر نظر دادستان و معاون دادستان مرکز استان فعالیت میکند و مأموریت آن برخورد قانونی و قاطع با تخلفات احتمالی در حوزه بازار، اصناف، احتکار کالا و سایر جرایم مرتبط با حوزه اقتصادی است.خلفیان با اشاره به ساختار اجرایی این قرارگاه تصریح کرد: در این قرارگاه دو نفر از دادیاران دادسرای مرکز استان به همراه دو نفر از کارکنان دادسرا مستقر شدهاند تا به صورت ویژه، مأمور رسیدگی به تخلفات احتمالی را پیگیری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدامات قانونی لازم را در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن انجام دهند.وی، هدف از تشکیل این قرارگاهها را ایجاد آرامش در بازار و جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی در شرایط حساس کشور عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی استان با هرگونه احتکار، گرانفروشی، اخلال در توزیع کالاهای اساسی و اقدامات سودجویانه که موجب تضییع حقوق مردم شود، برخورد جدی و بدون اغماض خواهد داشت.دادستان مرکز استان خوزستان همچنین از تشکیل یک کارگروه ویژه در حوزه بنادر خبر داد و افزود: کارگروهی با محوریت دادستان بندر امام خمینی(ره) تشکیل شده که مأموریت آن تسهیل در فرآیند ترخیص کالاهای اساسی و همچنین تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بندر است.