printlogo


سخنگوی صنعت آب: دو سوم کشور شرایط اقلیمی بسیار مطلوبی دارد


سخنگوی صنعت آب با تشریح آخرین وضعیت بارندگی کشور اعلام کرد: اگرچه شرایط اقلیمی در ۲ سوم ایران نسبت به سال گذشته بهبود یافته است اما یک سوم مناطق از جمله تهران همچنان با کمبود بارش مواجهند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عیسی بزرگزاده سخنگوی صنعت آب در صدا و سیما با تشریح آخرین وضعیت بارندگی در کشور اعلام کرد: اگرچه شرایط اقلیمی در دو سوم ایران نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، اما یک سوم مناطق از جمله تهران همچنان با کمبود بارش مواجه‌اند و نیازمند مدیریت جدی مصرف هستند.
بزرگزاده با اشاره به وضعیت بارندگی‌های کشور اظهار کرد: برخلاف سال گذشته که در دو سوم کشور خشکسالی شدید داشتیم و تنها در یک سوم کشور شرایط نرمال بود، اکنون در حدود دو سوم کشور شرایط اقلیمی بسیار مطلوبی حاکم است.
وی افزود: با این حال در حدود یک سوم کشور، معادل حدود ۹ استان، میزان بارش‌ها کمتر از حد نرمال است.
سخنگوی صنعت آب وزارت نیرو ادامه داد: استان‌هایی که در پایین‌دست رشته‌کوه‌های البرز قرار دارند، از جمله تهران، البرز، همدان و قم، با شرایط بارشی و اقلیمی وخیم‌تری مواجه هستند.
بزرگزاده گفت: در مقابل، برخی مناطق از جمله نواحی غرب کشور، حوزه دریاچه ارومیه و همچنین بخش‌هایی از مناطق جنوبی کشور از وضعیت بارشی بهتری برخوردارند.