مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:
تأمین ۷۷۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی سیستان و بلوچستان همزمان با جنگ تحمیلی
گروه استان ها- سرگزی ، زاهدان - مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شرایط ویژه ناشی از جنگ تحمیلی، خدمات بیمهای و سامانههای الکترونیک این سازمان بدون وقفه ادامه یافته و بخش عمده مطالبات مراکز طرف قرارداد در اسفند ۱۴۰۴ پرداخت شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، شهریار شهرکی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رهبر شهید انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ادارهکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در جریان جنگ تحمیلی و با هدف حفظ استمرار خدمات درمانی، اقدامات گستردهای را با هماهنگی ارکان حوزه سلامت در سطح استان و کشور انجام داده است.
وی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، معادل ۸۰ درصد جمعیت سیستانوبلوچستان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: این ادارهکل برای حمایت مالی از مراکز طرف قرارداد شامل مراکز دولتی و دانشگاهی، مراکز غیردانشگاهی، پزشکان خانواده شهری، مطبها، داروخانهها و مراکز خصوصی از جمله دیالیز و مراکز جامع خدمات سلامت اقدام کرده است.مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در اسفند ۱۴۰۴ بهویژه ۱۰ روز پایانی سال، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، ۷۷۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز یادشده پرداخت که این اقدام موجب اطمینان خاطر مراکز درمانی و استمرار خدمات در سطح استان شد.وی ادامه داد: هماهنگیهای لازم با سازمان بیمه سلامت کشور و سایر مجموعههای حوزه سلامت صورت گرفته و پرداختها در فروردین ۱۴۰۵ نیز با تعرفههای جدید و با نظم و استمرار مناسب ادامه خواهد یافت که امیدواریم با تداوم پرداختهای منظم، مردم استان در سال جدید با دغدغهای از نظر تعهدات بیمهای مواجه نشوند.شهرکی درباره وضعیت سامانههای الکترونیک سازمان بیمه سلامت در شرایط جنگی نیز گفت: با اجرای برنامه اضطراری در حوزه سامانههای الکترونیک و همکاری سازمانهای بیمهگر، دانشگاههای علوم پزشکی و بخش خصوصی، پایداری سامانهها در سطح استان حفظ شد.وی بیان کرد: در جریان جنگ تحمیلی، سامانههای سازمان بیمه سلامت و شبکه ملی اطلاعات به طور تقریبی بدون قطعی و تنها با موارد معدود و استثنایی مواجه بودند و خدمترسانی به مردم از طریق این سامانهها به صورت مستمر ادامه یافت.