در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت مازندران:
توجه به دادههای میدانی و نیازسنجی دقیق بخش کشاورزی محور اصلی برنامهریزی سوخترسانی امسال خواهد بود
گروه استان ها - سهیلا مرآتی، مازندران - نخستین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآوردههای نفتی در سال ۱۴۰۵ با حضور رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز استان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و مدیران و نمایندگان دستگاههای متولی استان در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری برگزار شد.
به گزارش اقتصادسرآمداز روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری در این نشست، همافزایی دستگاهها برای تخصیص دقیق سوخت و مدیریت ناترازی انرژی بهویژه در بخش کشاورزی مورد تأکید قرار گرفت و بیشترین تمرکز بر تأمین سوخت چاههای کشاورزی مطابق دستور استاندار محترم مازندران بود و نمایندگان دستگاهها بر لزوم هماهنگی مستمر با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری تأکید کردند.تورج امانی، رییس کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان با بررسی وضعیت مصرف واقعی سوخت در بخشهای مختلف توسط اعضای کارگروه اعلام کرد: هماهنگی بین دستگاههای متولی و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری نقش تعیینکنندهای در مدیریت توزیع و کنترل انحرافات احتمالی دارد و توجه به دادههای میدانی و نیازسنجی دقیق بخش کشاورزی، محور اصلی برنامهریزی سوخترسانی امسال خواهد بود.امانی در این جلسه بر اهمیت تخصیص هوشمندانه سوخت تأکید کرد و گفت: این شرکت با همکاری دستگاههای مرتبط تلاش میکند ناترازی انرژی کاهش یابد و از قاچاق فرآوردههای نفتی پیشگیری شود. او افزود که برنامههای نظارتی و پایشی بهصورت مستمر اجرا و گزارش آن به مراجع استانی ارائه خواهد شد.در بخش دیگری از جلسه، نمایندگان دستگاههای مختلف پیشنهادها و راهکارهای خود را برای افزایش دقت در ثبت و کنترل اطلاعات مصرفکنندگان سوخت بیان کردند. همچنین تصمیم گرفته شد روند تأمین سوخت چاههای کشاورزی با نظارت مستقیم و هماهنگی مشترک سرعت بیشتری بگیرد تا کشاورزان در فصل کاری با کمبود مواجه نشوند.
اعضای کارگروه در پایان بر استمرار جلسات ماهانه و تبادل منظم اطلاعات تأکید کردند و مقرر شد موضوعات مرتبط با قاچاق فرآوردهها در چارچوب سیاستهای استانی با جدیت پیگیری شود.