مدیرکل تامین اجتماعی یزد خبر داد:
ارائه تسهیلات ویژه برای واحدهای تولیدی یزد در جنگ تحمیلی
گروه استانها- دانشی، یزد - مدیرکل تامین اجتماعی یزد گفت: همزمان با جنگ تحمیلی، تسهیلات ویژه از جمله تقسیط بدهیها و تسهیل در ارائه خدمات درمانی برای واحدهای تولیدی و صنعتی لحاظ شد.
بنابراین گزارش،«حسن زارع چاهوکی» دیروز در نشستی با خبرنگاران یزد به اقدامات حمایتی از واحدهای صنعتی و تولیدی که در دفاع مقدس سوم دچار آسیب شدند اشاره کرد و افزود: تمامی بازرسیهای غیرضروری برای خدمت به واحدهای مختلف استان متوقف شده است.وی ادامه داد: به شرکتهایی که به صورت مستقیم مورد اصابت و آسیب تجاوز آمریکایی، صهیونیستی قرار گرفتهاند، تسهیلات لازم با همکاری بخش های مختلف پیشبینی و بر حسب ضرورت نیز در مناطق مختلف وجود دارد .این مسوول به پایش شبانه روزی بیمه درمانی در قالب سامانه فعال موجود اشاره کرد و گفت: وجود سامانه پایش شرایط برای حفظ خدمت به جامعه زیر پوشش است و همچنین همه خدمت بدون مشکل از طریق سامانه انجام می شود.زارع در ادامه با اشاره به اینکه در اسفندماه گذشته، ۲۱ هزار میلیارد ریال مستمری به ۱۰۷ هزار بازنشسته و مستمریبگیر زیرپوشش پرداخت شده خاطرنشان کرد: پرداخت مستمری به جامعه هدف بدون مشکلی در استان ادامه دارد.مدیرکل تامین اجتماعی یزد همچنین به تمدید مهلت ارسال لیست حق بیمه خبر داد و یادآور شد: با توجه به شرایط، مهلت پرداخت حق بیمه اسفندماه که تا پایان فروردین بود تا ۱۱ اردیبهشتماه امسال تمدید شده و گروههای خاص از جمله بیمهشدگان اختیاری، آزاد و قالیبافان تا ۱۷ فروردین فرصت داشتند بدون جریمه نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.زارع با اشاره به وضعیت اشتغال یزد گفت: هماکنون کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در سطح استان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که این رقم در مقایسه با آمار ۱۳۷ هزار نفری کل کشور، نشاندهنده کمترین میزان بیکاری در یزد است.وی با اشاره اینکه سالانه حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در یزد بابت غرامت دستمزد ایام بیماری و هزینههای کوتاهمدت پرداخت میشود به تداوم آن در سالجاری خبر داد که طبق مقررات انجام و هدف خدمت به بیمه شدگان است.این مسوول همچنین به تسهیلات ارائه شده برای اقشار خاص اشاره کرد و گفت: به دلیل تعطیلی دانشگاهها و عدم امکان دریافت گواهی تحصیلی برای فرزندان ذکور، حق بیمه و پوشش درمانی آنها به صورت خودکار تمدید شده است.زارع ضمن تشکر از همراهی جامعه زیر پوشش و خبرنگاران در انعکاس خدمات تامین اجتماعی بیان کرد: بازرسی از کارگران ساختمانی و کنترل کارت هوشمند رانندگان برای رفاه حال آنها به صورت خودکار انجام شده تا در روند درمانی و بیمهای آنها مشکلی به وجود نیاید.حدود ۹۰ درصد جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.