تأکید بر توسعه آبزیپروری در هرمزگان؛
بررسی وضعیت مراکز پرورش میگو، ماهی در قفس و تولید ریزجلبک در سیریک، میناب و قشم
در ارزیابی ظرفیتهای آبزیپروری استان هرمزگان، وضعیت مراکز پرورش میگو، ماهی در قفس و تولید ریزجلبک در سیریک، میناب و قشم مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش اقتصادسرآمد، در بازدید مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان و مدیران استان هرمزگان، پایش مداوم مراکز تکثیر و نرسری ماهیان دریایی، بررسی وضعیت سلامت بچهمیگوها و ارزیابی چالشهای فنی مزارع انجام شد. مدیرکل دفتر میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران، با اشاره به جایگاه ویژه هرمزگان در صنعت آبزیپروری گفت: تنوع فعالیتها از پرورش میگو تا تولید ریزجلبک و پرورش ماهی در قفس، بیانگر ظرفیت بالای این منطقه برای تحقق اقتصاد دریاپایه و امنیت غذایی کشور است. محمدی دوست افزود: سازمان شیلات ایران با رویکرد تقویت زنجیره ارزش، نوسازی مراکز تولید و استفاده از فناوریهای نوین، در جهت افزایش بهرهوری و سودآوری فعالان بخش آبزیپروری گام برمیدارد. معاون آبزیپروری شیلات هرمزگان نیز گفت: پایش مداوم مراکز تکثیر و نرسری ماهیان دریایی، بررسی وضعیت سلامت بچهمیگوها و ارزیابی چالشهای فنی مزارع از اهداف اصلی بازدیداست. وی تأکید کرد: این پایشها نقش مهمی در پایداری تولید و ارتقای کیفیت محصولات شیلاتی استان دارند.