در نخستین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان مطرح شد؛
توجه به دادههای میدانی و نیازسنجی دقیق بخش کشاورزی محور اصلی برنامهریزی سوخترسانی امسال خواهد بود
گروه استان ها - سهیلا مرآتی، مازندران-نخستین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآوردههای نفتی در سال ۱۴۰۵ با حضور رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز استان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و مدیران و نمایندگان دستگاههای متولی استان در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری برگزار شد.
بنابراین گزارش، در این نشست، همافزایی دستگاهها برای تخصیص دقیق سوخت و مدیریت ناترازی انرژی بهویژه در بخش کشاورزی مورد تأکید قرار گرفت و بیشترین تمرکز بر تأمین سوخت چاههای کشاورزی مطابق دستور استاندار محترم مازندران بود و نمایندگان دستگاهها بر لزوم هماهنگی مستمر با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری تأکید کردند.تورج امانی، رییس کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان با بررسی وضعیت مصرف واقعی سوخت در بخشهای مختلف توسط اعضای کارگروه اعلام کرد: هماهنگی بین دستگاههای متولی و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ساری نقش تعیینکنندهای در مدیریت توزیع و کنترل انحرافات احتمالی دارد و توجه به دادههای میدانی و نیازسنجی دقیق بخش کشاورزی، محور اصلی برنامهریزی سوخترسانی امسال خواهد بود.امانی در این جلسه بر اهمیت تخصیص هوشمندانه سوخت تأکید کرد و گفت: این شرکت با همکاری دستگاههای مرتبط تلاش میکند ناترازی انرژی کاهش یابد و از قاچاق فرآوردههای نفتی پیشگیری شود. او افزود که برنامههای نظارتی و پایشی بهصورت مستمر اجرا و گزارش آن به مراجع استانی ارائه خواهد شد.در بخش دیگری از جلسه، نمایندگان دستگاههای مختلف پیشنهادها و راهکارهای خود را برای افزایش دقت در ثبت و کنترل اطلاعات مصرفکنندگان سوخت بیان کردند. همچنین تصمیم گرفته شد روند تأمین سوخت چاههای کشاورزی با نظارت مستقیم و هماهنگی مشترک سرعت بیشتری بگیرد تا کشاورزان در فصل کاری با کمبود مواجه نشوند.اعضای کارگروه در پایان بر استمرار جلسات ماهانه و تبادل منظم اطلاعات تأکید کردند و مقرر شد موضوعات مرتبط با قاچاق فرآوردهها در چارچوب سیاستهای استانی با جدیت پیگیری شود.