آغاز برنامههای کاروان «زیر سایه خورشید» در قم از ۵ اردیبهشت
گروه استان ها- هاشمیان ، قم- دبیر ستاد مردمی کاروان زیر سایه خورشید از حضور پنجروزه پرچم متبرک حرم رضوی در استان قم خبر داد. سید مجید رضوی، دبیر ستاد مردمی کاروان زیر سایه خورشید، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلامالله علیها، از میزبانی مجمع عاشقان حضرت محسن (ع) از کاروان خادمان آستان قدس رضوی در استان قم خبر داد. رضوی با اشاره به تجربه سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته به مدت شش روز میزبان پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در نقاط مختلف شهر قم و شهرستانها بودیم که طی آن برنامههای متعددی در بیمارستانها، نهادهای خدمترسان، ادارات و معابر عمومی اجرا شد. وی افزود: امسال کاروان زیر سایه خورشید با شعار «معنویت و حماسه» و بر اساس دستورالعمل آستان قدس رضوی و سازمان جوانان این آستان، فعالیت خود را از روز شنبه ۵ اردیبهشتماه تا چهارشنبه ۹ اردیبهشتماه در شهر مقدس قم اجرا خواهد کرد. دبیر ستاد مردمی کاروان زیر سایه خورشید با تشریح برنامههای پیشبینی شده گفت: آیین خوانی خادمان حرم حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) در حرم مطهر، غبارروبی و گلافشانی مزار شهدای مدفون در حرم از جمله شهیدان علی لاریجانی، سید عبدالرحیم موسوی و حاج رمضون، و دیدار با تولیت محترم آستان مقدس حضرت معصومه(س) از جمله برنامههای روز اول است. رضوی حضور در منازل خانوادههای معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را از محورهای اصلی برنامههای امسال برشمرد و تصریح کرد: بازدید از زندان مرکزی قم، عیادت از کادر درمان، آتشنشانی و هلالاحمر، و حضور در یگانهای نیروهای مسلح شامل بسیج، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، هوافضا و پدافند حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامههاست. وی همچنین از دیدار با خانواده سربازان مرزبانی و نیروهای مستقر در سایت فردو خبر داد و گفت: سال گذشته حضور پرچم در سایت فردو تأثیر معنوی قابل توجهی بر کارکنان مستقر در آن مجموعه داشت.