مدیر اداره بندر و دریانوردی شادگان:
صادرات و واردات در بندر شادگان ۲۶ درصد افزایش یافت
مدیر اداره بندر و دریانوردی شادگان گفت: میزان تخلیه و بارگیری در بندر شادگان در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافت.
به گزارش اقتصادسرآمد، مصطفی سکرانی به ایرنا اظهار کرد: بر اساس آمار ثبتشده، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر تجاری شادگان در سال ۱۴۰۴ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.
وی افزود: میزان کالاهای تخلیه و بارگیریشده در سال ۱۴۰۴ در بندر شادگان به ۳۲ هزار و ۱۰۸ تن رسید که این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۳ که ۲۵ هزار و ۴۶۶ تن بود، رشد ۲۶ درصدی را نشان میدهد.
مدیر اداره بندر و دریانوردی شادگان با اشاره به ظرفیت بسیار بالای این بندر برای انجام فرآیند صادرات گفت: کالاهای صادراتی از این بندر شامل سنگ، سرامیک، میوه، صیفیجات و خرما بوده که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
سکرانی به مهمترین اهداف این اداره در حوزه بندری، دریایی و فنی و مهندسی اشاره کرد و افزود: افزایش ترافیک دریایی و بازاریابی، جذب کالاهای جدید، تمرکز بر صادرات کالا، پیگیری الحاق تجهیزات دریایی و بندری، احداث اسکله گردشگری و دیوار پیرامونی حفاظتی بندر از جمله اهداف بندر شادگان است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی شادگان ضمن دعوت از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی برای فعالیت در بندر تجاری شادگان، بیان کرد: ۱۰ هزار متر مربع بارانداز، یک هزار و ۲۰۰ متر مربع انبار مسقف، ۱۰۰ متر اسکله و نیز آبراه با آبخور به عمق ۱۰ متر و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال، از ویژگیهای فیزیکی و فنی این بندر به عنوان مهمترین بندر کوچک محلی استان خوزستان به شمار میآید.
بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان دارای ۲ پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ۱۰۳ متر و عرض ۱۲ متر و ۲ پل دسترسی است.
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ۱۰۰ هزار تن کالا در سال را دارد.
این بندر در رونق کسبوکار و تجارت در شهرستان شادگان از اهمیت اقتصادی ویژهای برخوردار است.