معاون استاندار:
جشن زیر سایه خورشید، الگوی موفق انسجام فرهنگی در یزد است
گروه استان ها- دانشی، یزد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به نوزدهمین سال برگزاری جشن زیر سایه خورشید در این استان، ایجاد انسجام فرهنگی و اجتماعی را یکی از دستاوردهای مهم آن دانست و گفت: در شرایطی که جامعه نیازمند همافزایی و همدلی است، جشن زیر سایه خورشید توانسته به الگویی برای انسجام و نشاط اجتماعی تبدیل شود.
بنابراین گزارش، اسماعیل دهستانی، در دیدار با خادمان آستان قدس رضوی و عوامل برگزاری جشن زیر سایه خورشید در یزد اظهار کرد: مردم استان ارادت ویژهای به حضرت علیبنموسیالرضا(ع) دارند و این پیوند قلبی در جایجای زندگی آنان دیده میشود.وی گفت: یزدیها چه در شادی و چه در غم، دلشان گرهخورده به امام رضا(ع) است و حضور پرچم متبرک و خادمان امام مهربانیها در استان، برای مردم یزد زیارتی معنوی و دلنشین به همراه داشت.دهستانی با قدردانی از تلاش عوامل جشن، فرمانداران و گروههای مردمی، بهویژه هیات انصار ولایت یزد، تصریح کرد: این هیات با رویکرد تشکیلاتی و تربیتی خود توانسته جمعی از نیروهای مؤثر فرهنگی و اجتماعی را پرورش دهد و بهمثابه یک مدرسه فعال عمل کند.وی تأکید کرد: هر میزان کمک و حمایت از چنین مجموعههایی، سرمایهگذاری ماندگار در حوزه فرهنگ و اجتماعی استان خواهد بود.معاون استاندار همچنین از نقش خادمان آستان قدس در گسترش عدالت اجتماعی در جریان جشن زیر سایه خورشید یاد کرد و گفت: حضور خادمان در نقاط مختلف و حتی مناطق کمتر برخوردار استان، نمونهای از اجرای الگوی عدالتمحور است که مردم نیز آن را بهخوبی احساس کردهاند.وی ادامه داد:براساس روایتی از امام رضا(ع)، محبوبترین عبادتها شاد کردن دل مؤمنان است. شما با برگزاری این برنامهها توانستید این شادی را در دل مردم یزد ایجاد و آن را میان خانوادهها و جامعه مؤمنین تقسیم کنید.دهستانی همچنین با اشاره به ضرورت بهرهگیری از سبک زندگی رضوی در ساختار حکمرانی اضافه کرد:مفاهیمی همچون رأفت، محبت، انسجام اجتماعی و عدالت، از نیازهای امروز جامعه ماست و میتواند الگوی کارآمدی برای مدیریت در سطوح مختلف باشد.