معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:
امنیت سرمایهگذاری اولویت وزارت اقتصاد است
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایهگذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران در نشست هماندیشی با فعالان اقتصادی استان بوشهر، بر ضرورت رفع موانع سرمایهگذاری، چابکسازی بروکراسی اداری و تقویت نقش فعالان اقتصادی در جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی تأکید کرد و توسعه سرمایهگذاری در بخشهای بالادست نفت و گاز را از راهکارهای مهم بهبود شرایط اقتصادی کشور دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد،نشست هماندیشی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایهگذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران با جمعی از فعالان اقتصادی استان بوشهر برگزار شد. این نشست با هدف بررسی راهکارها و رفع موانع پیش روی سرمایهگذاری و توسعه اقتصادی در این استان صورت گرفت.معاون وزیر اقتصاد در ابتدای این نشست، با ابلاغ سلام وزیر محترم اقتصاد، بر اهمیت جایگاه استان بوشهر در دوران دفاع مقدس و نقش پیشتازانه فعالان اقتصادی آن در جبهههای مختلف، از جمله فعالیتهای اقتصادی، تاکید کرد. وی دوران جنگ تحمیلی را یادآور رشادتها و فداکاریهای بیبدیل مردم این استان دانست.
وی در ادامه به تشریح اولویتهای وزارت اقتصاد در حوزه سرمایهگذاری پرداخت و بیان داشت: ارتقاء جایگاه واقعی فعالان اقتصادی در بخش جذب سرمایهگذار، امری ضروری است. برای دستیابی به این مهم، نیازمند ریشهیابی و آسیبشناسی دقیق موانع موجود هستیم. چابکسازی و روانسازی بروکراسی اداری و حذف قوانین موازی و زائد، از جمله گامهای اساسی در این راستا خواهد بود.